Hur blir vi av med vargelendet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Till fjällvinden och ni som ha vet nog att ta åt er.

Hundar biter ihjäl 3åring
Tama djur är farliga så är det bara.
Hela livet är farligt.
Och ni är sjuka och totalt missanpassade som utnyttjar en nyss inträffad tragisk olycka till att tjata på ett jävla forum. Hon har anhöriga. (treåringen lika så).

Du kör det vanliga kramar-racet om allt annat som är farligt.
Försök att konsentrera dig på saken i stället eller börja en ny tråd om nåt annat "elende"

Dom som är kroniskt drabbade av kramarsjukan lär väl inte påverkas av det här, det hittas genast på förmildrande omständigheter.

Jag hoppas Kolmården åtalas på följande punkter:
-Varför får en skötare gå in ensam till vargar?, det är tex inte tillåtet i USA
-Varför släpps besökare in i hägnet? -det fanns ju intermesson tidigare.
-Varför är inte skötarna utbildade på vapen?
-Varför fanns inte ett vapen tillhands när räddningstjänsten kom?

Kolmården saknade alltså plan för besökarnas säkerhet? (det finns ju även andra riskabla djur)

Du kör det vanliga kramar-racet om allt annat som är farligt.
Försök att konsentrera dig på saken i stället eller börja en ny tråd om nåt annat "elende.

Du och Supergeten härjar i fel tråd. Denna handlar väl om vilda djur?
Domesticerade vilddjur är farliga, de är inte så ovana vid människor, och träffar oftare på tillfällen att skada människor. Hundar är typexempel. Vilda djur är något helt annat, även som problem.

Du och Supergeten härjar i fel tråd. Denna handlar väl om vilda djur?
Domesticerade vilddjur är farliga, de är inte så ovana vid människor, och träffar oftare på tillfällen att skada människor. Hundar är typexempel. Vilda djur är något helt annat, även som problem.

Du måste vara en sagolikt inskränkt och trögtänkt kramare. (dom flesta är väl det förståss)
Djurparker vill visa vilda djur, fast i fångenskap.....dom har inte tama djur, i så fall kunde man åka till
nån bondgård och titta.
Djurparken vill dessutom lägga sig i debatten genom att ge möjlighet att krama vargen!

Bilder på människor som kramar varg borde jämställas med barnporr i straffvärde!

Du måste vara en sagolikt inskränkt och trögtänkt kramare. (dom flesta är väl det förståss)
Djurparker vill visa vilda djur, fast i fångenskap.....dom har inte tama djur, i så fall kunde man åka till
nån bondgård och titta.
Djurparken vill dessutom lägga sig i debatten genom att ge möjlighet att krama vargen!

Bilder på människor som kramar varg borde jämställas med barnporr i straffvärde!

Tack! Jag preparerade inlägget för det svaret.

Jag kramar ingenting, men vill hålla debatten fri och på en konstruktiv nivå så den leder framåt.
Döda alla vargar om du vill!
Men håll argumenten rena så du inte blandar in husdjur med vilda och logiskt tänkande med barnporr!

Tack! Jag preparerade inlägget för det svaret.

Jag kramar ingenting, men vill hålla debatten fri och på en konstruktiv nivå så den leder framåt.
Döda alla vargar om du vill!
Men håll argumenten rena så du inte blandar in husdjur med vilda och logiskt tänkande med barnporr!

När skrev jag att jag skulle döda alla vargar? Jag skrev att dom inte skulle döda dom!
-Men jag har ändrat mig, bättre att döda dom med tanke på personalen som ska fortsätta mata dom. Det går fort att fylla på med nya..
Bilder på rovdjur som tjålar med människor är alltid förkastligt! Det finns alltid någon svag själ som tolkar saker på fel sätt. Särskilt i dessa moderna tider när folk har tappat fotfästet i förhållande till djur och natur. Gulliga rovdjur är som Arne Waise skriver, Walt Disneys ansvar, och synnerligen korkat.

När skrev jag att jag skulle döda alla vargar? Jag skrev att dom inte skulle döda dom!

Skrev jag att du skulle döda något, det är du som propagerar för jakt?

Du startade tråden, men tappar den!

Du är inte längre konsekvent, koherent eller kooperativ i diskussionen.
Självklart har domesticerade rovdjur ingenting med vilda att göra, du måste vara tydligare med vad du diskuterar.
Annars kan man tro att du menar att de uppfödda djuren i djurparken eller hemmen beter sig som de vilda i skogen, som du säger, de vilda är inte Disney!

Jag ger upp utsidan och dess forum, men innan det vill jag säga att du är en av de mest enkelspåriga person jag någonsin upplevt. Du skjuter på alla och en var. du har inte koll på nåt.

Du äger inte tråden och det är inte OT att inte hålla med dig.

Jag personligen har inget mot jakt på varg. men jag ser helst att de som jagar varg inte är varhatare utan viltvårdare.

Och jag starkt emot att du har jaktlicens och hoppas verkligen inte att du har tillgång till vapen.

Jag tycker synd om dina grannar, fast att jag helt övertygad om att i verkliga livet är du, supergeten och grodanbolle inge vidare på att framföra era riktiga åsikter utan vänder kappan efter vinden. Och är en trevlig medmänniska med normal framtoning.

-Men jag har ändrat mig, bättre att döda dom med tanke på personalen som ska fortsätta mata dom. Det går fort att fylla på med nya..
Bilder på rovdjur som tjålar med människor är alltid förkastligt! Det finns alltid någon svag själ som tolkar saker på fel sätt. Särskilt i dessa moderna tider när folk har tappat fotfästet i förhållande till djur och natur. Gulliga rovdjur är som Arne Waise skriver, Walt Disneys ansvar, och synnerligen korkat.

Jag är glad att du insett att kalle anka är fake, men du väl att rödluvan också är en saga...

Ni Köttkramare som fyller frysen full och är rädda att den blir bara halvfull efter vargens återkomst ,vad har Arne med det här o göra
En arbetsolycka är det vad som det är

Jag hoppas Kolmården åtalas på följande punkter:
-Varför får en skötare gå in ensam till vargar?, det är tex inte tillåtet i USA

Oavsett sakfrågan tycker jag att din argumentation haltar en aning här. Varför skulle det vara fel bara för att det inte är tillåtet i USA? I Sverige har vi en egen lagstiftning och är inte beroende av vad USA tycker och tänker. Är det fel att vi här inte accepterar att kreti och pleti går omkring beväpnade? Det är ju tillåtet i USA...

Oavsett sakfrågan tycker jag att din argumentation haltar en aning här. Varför skulle det vara fel bara för att det inte är tillåtet i USA? I Sverige har vi en egen lagstiftning och är inte beroende av vad USA tycker och tänker. Är det fel att vi här inte accepterar att kreti och pleti går omkring beväpnade? Det är ju tillåtet i USA...

Att dom går in ensamma har lite att göra med den syn på vargar vi har i sverige.
USA och x antal andra länder har en mera realistisk syn på rovdjur.
I en en vargflock är det livsfarligt att hamna i underläge, chansen att göra detta är betydligt större
om man är ensammen och ger underlägsna signaler.

Grundprincipen för många djur, t ex apor, är att slå ihjäl dom som avviker från rätt beteende och som inte får tillhöra flocken..

I övrigt är jag imponerad av ert sätt att försöka kringå sakfrågan i Kolmården och ge mig en massa
åsikter och egenskaper som jag aldrig haft.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Liknande trådar

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg