Jag kan informera om att i demokratrin Sverige så sympatiserar 41% av journalistkåren med MP alltså inte 40% som jag sa - ber om ursäkt för det felet.
http://www.journalisten.se/nyheter/svenska-journalister-foredrar-miljopartiet
Och: i samtal med tidningsutgivare av landsortstidning så framgår detta med all tydlighet, även om hen menade att det mest är relaterat till storstaden. DN:s kultursidor kommer, konstigt nog, rätt ofta med vargpositiva artiklar och andra partsinlagor i frågan. Ordet patetiskt räcker liksom inte för att beskriva vår "tredje statsmakt".
Vi lever inte i en fungerande demokrati.
Vad gäller bommade vägar så är detta ett resultatav ovanstående:
Rovdjursfrågan skulle, enligt beslut i riksdagen, hanteras med fokus på att de som berörs skall involveras och konsensus uppnås. Det struntade man som bekant totalt i. Nu höjs till och med röster om att med skattemedel TYSTA kritiska röster.
"I valet mellan rovdjur och människa, skall människa alltid gå före" - Reinfeldt, en gång för länge sedan.
Vad har då den andra sidan för verktyg? Att låsa sina egna vägar och kraftigt försvåra för odlarna att ta överhuvudtaget ta sig fram är ett alternativ. Eftersöksbojkott ett annat. En strejk där MPjournalister lagt fram artiklar där poliser mer eller mindre hotar dessa personer.
Att hota strejkande trodde jag hörde forna dagar till...