Du aktiv jägare ta och sök på Isle Royale och vargexprimentet där,
En isolerad Ö dit det kom vargar över isen en kall vinter, en isolerad population. när det var som flest var det 50 vargar på Ön, Efter 50 år fanns det 20 vargar. Ön är stor som halva Öland, och Öland är inte stort, möjligen långt men inte stort, att vargarna skulle äta upp allt jaktbart vilt tror jag inte ett ögonblick på, för överigt så skjuter vi numera årligen dubbelt så mycket älg som vi gjorde på 60-70talet, (kallhyggen gynnar Älg, individurval vid jakt ,)
Och vad det gäller vildsvinen, Jag är helt övertygad om att vargen kommer att gå på vildsvinen i Sverige, kanske inte i år, men om några år, de behöver också lära sig.
Jag tror att många jägare skulle må bra av att ha fler hobbies än jakt,
Att dom vargexprimenterar på isle royale betyder inte att dom måste exprimentera med den svenska landsbygden.
Det är fullständigt att sjukt att sätta mängder av intressen i sank för nåt så fullständigt meningslöst som varg.
Du måste försöka vidga dina vyer lite och försöka tänka på vad som händer utanför just din intressebubbla. Dom flesta kan det, som tur är, men ibland är det segt.