Hur blir vi av med vargelendet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Måste jag välja mellan den folkrättsliga och den paragraf-rättsliga så väljer jag den folkrättsliga.!

Jag också. Men så vitt jag vet finns inga studier där man undersökt specifikt hur svenska folket ser på tjuvjakt av varg? Så vilka siffror stödjer du dig på? Grannarnas "åsikter" (dvs vad de svarar eller inte svarar när du ältar vargfrågan igen) eller är det den berömda frågan i Expressen? Oavsett vilket så är det ett ganska svagt underlag för att ursäkta brott. Och som sagt, ett vanligt sätt för kriminella att urskulda sin kriminalitet inför sig själva.
Så är det inte snacket om "folkrättsligt medvetende" bara ett sätt för dig att slippa erkänna för dig själv att du är en simpel och feg brottsling? Ungefär som att du låtsas att du skyddar grannar som har så tungt missbruk att de måste koka sin alkohol i källaren, när du i själva verket borde hjälpa dem med deras missbruk i stället?
 
Jag också. Men så vitt jag vet finns inga studier där man undersökt specifikt hur svenska folket ser på tjuvjakt av varg? Så vilka siffror stödjer du dig på? Grannarnas "åsikter" (dvs vad de svarar eller inte svarar när du ältar vargfrågan igen) eller är det den berömda frågan i Expressen? Oavsett vilket så är det ett ganska svagt underlag för att ursäkta brott. Och som sagt, ett vanligt sätt för kriminella att urskulda sin kriminalitet inför sig själva.
Så är det inte snacket om "folkrättsligt medvetende" bara ett sätt för dig att slippa erkänna för dig själv att du är en simpel och feg brottsling? Ungefär som att du låtsas att du skyddar grannar som har så tungt missbruk att de måste koka sin alkohol i källaren, när du i själva verket borde hjälpa dem med deras missbruk i stället?

Jag ältar inte vargfrågan bland mina grannar. Det är bara ni som orkar lyssna på det här!
Dom tycker det finns för många och då finns det botemedel, längre sträcker sig inte deras intresse. Men om jag till äventyrs skulle berätta att jag skjutit en varg så skulle dom inte göra nåt. (jag har alltså brottslingar till grannar!)

Men det är ju lite exklusivt med vargskjutning (just nu) så historien kommer väl att vandra vidare.
Till slut kommer det fram till nån som har en varg tattuerad i pannan, och då blir det lite osäkert..

Skulle grannarna vara alkisar med egen fabrik så skulle jag ändå inte anmäla dom för hembränning.
Vinglar dom iväg med bilen så uppstår ett dilemma..
 
Jag förstår inte varför ingen ska få säga ifrån när andra erkänner sig som brottslingar, öppet skyddar andra brottslingar, försvarar illegitimt våld och hot och angriper grundläggande demokratiska principer.
Det är klart att man ska vara nedlåtande mot såna typer - in i buren med dem! Aktiv-jägare skryter ju om att han är beredd att begå ganska grova brott och visar ingen ånger. Har du samma inställning till alla typer av brott? Skulle du vara lika förlåtande om de skröt om hur de stal bilar eller misshandlade tjejer?

Som många redan nämnt uppför sig aktiv-jägare som ett troll och blandar sanning med lögner för att provocera och sprida sitt rovdjurshat. Men som alla troll aktar han sig hela tiden sig för att ta någon riktigt fast ståndpunkt. Det är först då aktiv-jägare blivit provocerad som han sagt vad han verkligen tycker och tänker och det inte bara en gång utan flera, således har han haft många chanser att utveckla och förklara vad han menar med sitt vurmande för rovdjurshatarnas ickedemokratiska och sadistiska metoder. Men det enda aktiv-jägare om och om igen förmedlat är att han anser att rovdjurshatarna är helt oskyldiga till sina sadistiska dåd och istället skyller allt på de djurvänner som vill ha ekologisk mångfald.

Först verkade det faktiskt som om han inte förstod att ingen höll med honom och därför tog de sadistiska rovdjurshatarna i försvar om och om igen i hopp om att vinna över någon på sin sida. Nu verkar aktiv-jägare dock ha fattat att hans resonemang endast får honom att framstå som en galen extremist och nu försöker han blanda bort korten för att släta över det hela.

Oavsett är aktiv-jägares försvar av rovdjurshatarnas sadistiska illdåd ock ickedemokratiska metoder den enda riktigt fasta ståndpunkt han tagit i denna debatt.
 
Sånt som händer i verkligheten.
Liksom många andra tråkiga saker.
Jag hoppas han tillfrisknar snart och att det blir skyddsjakt på den björnen.
 
Här en tråd om hur det är att vara i naturen ihop med rovdjur.
Lite annat än den fobiska värld en del lever i.
 
Som sagt tidigare, var inte för snabb med domsluten... Din historia visade sig vara rent nys. Kanske en rovdjurshatare som vill sprida obefogad skräck. Eller någon av dina vänner som fått lite för mycket av "skogsstjärnan" innanför västen?

Min slutsats just nu är att det inte var en jägare.
-som jag sagt tidigare: skräcken för rovdjuren finns hos icke-jägarna men man försöker få det att låta som att den kommer från jägarna!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Liknande trådar

Liknande trådar