Det är tröttsamt med folk som inte kan diskutera principiellt.På frågan om mobilstrålning:
Om vi stänger av mobilnätet idag så stannar Sverige. Hoppas du förstår det.
Om vi decimerar varg och björnstammen. Vad skulle hända då?
Skulle vi bli tvungna att hämta varg från ryssen ( de skulle bli glada ) för och höja BNP eller.?
Jag tycker att vi kan ha en debatt om detta, men man kan väl ändå komma med lite mer realistiska jämförelser.
Om det nu är ett hinder att Sverige stannar får jag precisera mig: Kan du sluta använda mobilen idag av hänsyn och respekt till de människor som är rädda för mobilstrålning? Det stannar väl inte Sverige av? Kan du tänka dig att ha foliehatt på skallen när du ringer? Det stannar väl inte heller Sverige av? Kan vi lagstifta om att alla ska ha en foliehatt när de ringer av hänsyn till de som är rädda för mobilstrålningen? Hänger du med nu? Jag resonerar inte reella åtgärder utan ifrågasätter din inställning att vi ska göra stora ingrepp i det ekologiska systemet på grund av att ett fåtal människor lider av en irrationell och ogrundad rädsla för något som inte är farligt.
Alltså: Vill du tackla problemet med att vissa är rädda för mobilstrålningen med lagstiftning om foliehattar? Vill jag tackla problemet med att vissa är rädda för vargen med lagstiftning som tillåter avskjutning av all varg?
(Ovanstående meningar är inga "realistiska jämförelser" utan retoriska grepp i syfte att belysa svagheter i opponentens argumentation. Bara så att du hänger med... ;-))
Hmm...ganska glest mellan vargarna där enligt alla kända uppgifter om vargrevir. Typ noll vargar inom en radie av 40 mil. Du borde oroa dig mer för spöken än för vargar.Och ja min mark ligger mellan Dorotea och Vilhelmina alltså södra Lappland.