Hur blir vi av med vargelendet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
varför skjuter herr B inte fru B.. herr B är väl inte gift med herr A, han har väl inte varit otrogen?
(herr och fru B samt herr A är statister i en retorisk frågeställning och inga verkliga människor kom till skada)

B valde att skjuta herr A, men det kan ju vara en felbedömning, om man såg hur fru B bar sig åt så
kanske B sköt fel person.?
 
Det finns snart enbart två variabler i vargfrågan:

Ja och Nej.



...träffade nyss två rätt otippade personer som börjat agera på den vettiga sidan. Alltid roligt att se att förnuftet inte helt dött ut.
 
– Jag lyckades inte skrämma vargen och jag kunde inte gärna lämna den kvar i hagen och åka på jobbet. När jag ropade på den så bara tittade den på mig och fortsatte äta på fåret. Men jag hann tänka många tankar innan jag sköt, konstaterar han.


http://www.jagareforbundet.se/svenskjakt/Nyheter/Nyheter/2012/04/Varg-skots-i-farhage-1.24769/


Nya landsbygden är mysig, trevlig och bara i startgroparna.

"Fårhagen är omgärdad av rovdjursavvisande stängsel"

Skottplats%20webb.jpg
 
Den finska tidningen Vasabladet rapporterar om en hotfull varg som gjort utfall mot en person och hans hund. Vargen avlivades omedelbart då den bedömdes utgöra en fara för ”liv och hälsa”.
I Finland har man uppmärksammat att vargarna inte längre verkar vara direkt skygga för människor. Tidningen Vasabladet rapporterar idag om en händelse i Villmanstrand i södra Karelen. En varg uppträdde hotfullt och gjorde utfall mot en person som rastade sin hund. Den skall även ha rört sig inne bland gårdar och hus.
Polisen fick rapport om attacken mot hundägaren vid lunchtid idag varpå de skyndsamt beordrade att vargen omedelbart skulle skjutas eftersom den uppträtt ovanligt aggressivt. Polisen bedömde situationen som att den ”utgjorde en omedelbar fara för innevånarnas liv och hälsa”.


Jävla hundägare som vågar sig ut och promenera mitt i vargreviret.
 
För att inte nämna oansvariga hundägare som underlåter att ha elstängsel runt huset. Pack är vad de är.

Från södra Finland duggar rapporterna om aggressiva vargar tätt. I går avlivades en hotfull varg i Villmanstrand efter att den attackerat en hundägare på promenad med sin hund. I fredags togs en hund av varg på en gårdsplan cirka 4 mil väster om Villmanstrand.
Enligt polisen i Kymmenedalen skall hundägaren, hemmahörande i byn Sippola ha hört hur hans hundar plötsligt började leva om på gården. Vid närmare kontroll hade en av hundarna flytt från gården.
Nästa morgon hittades resterna av hunden på en gård i närheten dit den förmodades ha flytt. Kring resterna av hunden fanns en stor mängd vargspår och naturligtvis en massa blod.
Av vargen syntes inget till.


http://www.vargfakta.se/nyheter/varg-tog-hund-inne-pa-gard-kouvala-finland/
 
Översatt till ditt exempel så skulle herr B tortera ihjäl en man mer eller mindre på måfå, någon som bara råkade finnas i närheten. Det skulle kunna vara herr A men lika gärna herr C eller D.., herr B bryr sig inte utan är enbart ute efter att plåga ihjäl någon som stämmer in någotsånär på beskrivningen och nej jag har absolut ingen som helst förståelse för herr Bs handlande och jag anser att herr B är fullt ansvarig för sina bestialiska handlingar.
M a o så tycker du inte herr B inte har några som helst motiv till sina handlingar ?

Motiv att tortera ihjäl en godtycklig man på måfå för att herr B har ett gräl med fru B?

Tycker du att herr B har ett skäligt motiv till detta? Hur resonerar du då?
Anser du inte att herr B borde ta sig ett snack med fru B i stället för att mörda på måfå?

Tror du verkligen på fullaste allvar att 80% av Sveriges befolkning skulle ställa sig bakom herr Bs handlande?
 
"Fårhagen är omgärdad av rovdjursavvisande stängsel"

Skottplats%20webb.jpg

detta är ett riktigt skitstängsel.. det är så många fel så jag vet inte ens vart jag ska börja..

naturligtvis borde detta ersatts med ett elstängsel med 6-8 trådar vilket är mycket enklare att underhålla, dessutom är moderna elstängsel självspännande om man sätter upp dom korrekt.
 
Ännu en attack mot människa i modern tid.

På kvällen den 18 april hörde Zhagora Imangaliev sina hundar skälla våldsamt i trädgården i den lilla byn i västra Kazakhstan. Zhagore fick syn på en märklig hund och gick från huset för att skrämma bort den från hans egna hundar. När han ovetandes gick mot den förmodade hunden började den istället springa mot honom.
Vargen, som det visade sig vara bet Zhagora i höger arm i samband med attacken. Imangaliev ropade på hjälp varpå en påpasslig granne kom till undsättning och sköt vargen.
Vargen har skickats till ett medicinsk laboratorium för att analysera huruvida den var smittad av rabies. Zhagora plåstrades om på distriktssjukhuset och sägs må bra efter omständigheterna.
För inte så länge sedan, i början av januari skadades fyra personer av varg i södra Kazhakstan. Även den gången var det en varg som kommit in i en by och som skulle motas bort.


Vad härligt det är med riktig natur.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Liknande trådar

Liknande trådar