Jag var inte i Älvdalen och fick inte höra nån ingående förklaring....
Jag ser verkligen fram emot den dagen då varghatarna övergår till civil olydnad!
Jag var inte i Älvdalen och fick inte höra nån ingående förklaring....
Nu pratas det varg hos alla
Men hur ska det nu vara? Pratar alla varg eller var det så att den stora massan inte ens visste vad den var? Eller menar du möjligen att alla är du och dina kompisar och att de som inte bor i skogen inte ska göra sig besvär?
VArför inte starta ett antivargparti? elelr "ny rovdjurspoilitik" och rösta in er i riksdagen. Det har ju fungerat för främlingsfientliga så varför inte för er?
Det är terrorister som dödar landsbygden med på sikt 2000 vargar. Tror man att folk låter hela sin livsstil dö - ja då är man mer än lovligt korkad.
Nu pratas det varg hos alla - inte enbart jägare. Folk är inte glada. LRF kokar. Forskare säger själva att vargkramarna valt fel väg (Olof Liberg).
Nu är bollen hos kramarmaffian - de väljer nästa steg. Förnuft eller vansinne. Jag vet vad de väljer.
Ohh, nazistkortet. Otippat och konstruktivt. Imponerad.
Men hur ska det nu vara? Pratar alla varg eller var det så att den stora massan inte ens visste vad den var? Eller menar du möjligen att alla är du och dina kompisar och att de som inte bor i skogen inte ska göra sig besvär?
VArför inte starta ett antivargparti? elelr "ny rovdjurspoilitik" och rösta in er i riksdagen. Det har ju fungerat för främlingsfientliga så varför inte för er?
Du glömde nästa inlägg från Fjällvinden:
#31 2012-03-21, 12:38
Fjällvinden Inlägg: 99
Ingen av oss vet hur vanligt det är med djurplågeri -vi kan bara spekulera.
Men eftersom jag lever i jaktvärlden, långt ifrån din horisont, så kan jag rapportera att det förmodligen är mycket ovanligt.
Djurplågeri berör alla jägare och alla är skolade till att förorsaka minsta möjliga lidande.
Fjällvinden;583459" sa:Lite mera fakta.... Det aktuella jaktbrottet upptäcktes av Länsstyrelsens naturbevakare, INTE av polisen.
Eftersom jag själv jobbat ca 20 åt med jakt och faunabrottslighet (polis) vet jag hur det ligger till."
"Vi skall veta att just denna form av brott, där man använder skoter och plågar djuren är mycket mer vanliga än vi tror. Tvärr. Det upptäcks varje vinter flera fall, både i fjällområdet och nere i skogslandet.
Det finns andra smaskiga sätt att dräpa rovdjur, tex förekommer att man dränker in en skumgummimadrass i blod och lägger ut på våren när björnen kommer ur idet. Hur mår en björn då den käkat halva madrassen ???
Vi har tunnan försedd med armeringsjärn för att fånga björn.
Vi har några fall där man gjort en inhägnad kanske 2-3 m i fyrkant, ca 2 m högt stängsel, i den läggs kadaver. Denna är avsedd att fånga rovfågel. De landar inne i hagen äter sig mätta och kan sen inte lyfta var vid de är lätta att avliva tyst och diskret. En tredje variant är ju att placera ut gäddsaxar i rovfågelbon osv...
Detta är brott som uppdagats men ingen är fälld. Vilka som utför dem kan man inte säga nått om.
Det är alltså MYCKET kännsliga frågor lokalt och de som tipsar riskerar att utsättas för obehagligheter."
Hmm, ja, jag antar att Olof Liberg har fel när han säger att rovdjurspolitiken havererat i Sverige, pga att ena sidan valde konflikt. Han sade sig förstå jägarnas irritation.
Han har väl ingen koll då, antar jag. Någon måste berätta för honom att allt är bra.
Nej, citatet från Fjällvinden är till för att visa prov på hur utbredd förekomsten av djurplågeri och sadism mot rovdjur verkligen är.
Du vägar uppenbarligen tro på vad polisen säger eller vad som står i Svenska dagstidningar så jag hoppas att ett citat från Fjällvinden duger som referens, vilket det uppenbarligen gör utifrån ditt svar.
Då har vi alltså etablerat att djurplågeriet mot Svenska rovdjur är mer utbrett än folk tror.
Vill du på allvar påstå att de sadister som utför dessa bestialiska handlingar utövar civilolydnad?
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Varför blir så många vargar överkörda? | Vilda djur | 23 | ||
Den växande svenska vargstammen blir ny turistindustri | Vilda djur | 5 |