Hur blir vi av med vargelendet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Japp. Att folk skulle ha fått nog av att ha vargar inne i villaområden i hela mellansverige kan ju absolut inte vara en förklaring...

Det är bögarnas fel! ;)
Tänka sig att det bor folk överallt vad man än kommer .Till och med i närheten av Nordpolen.
Men tycker att regeringen har gjort rätt den här gången att man tillämpar enbart skyddsjakt och skippar westerns licensjakt som gick helt åt pipan förra året.
Så hoppas nu att vargstammen blir bara bättre o bättre år efter år.
 
Tänka sig att det bor folk överallt vad man än kommer .Till och med i närheten av Nordpolen.
Men tycker att regeringen har gjort rätt den här gången att man tillämpar enbart skyddsjakt och skippar westerns licensjakt som gick helt åt pipan förra året.
Så hoppas nu att vargstammen blir bara bättre o bättre år efter år.

Tyck du det. Men - det var inte regeringen, det var EU. Beslutet innebär enbart att fler och fler blir negativa till vargen. Om några år så ses vargen som ohyra - är det att vara djurvän anser du?

...kan inte släppa hur korkade kramarna är - men tackar och tar emot. Lider med vargen dock - den förtjänar bättre än detta disneyspektakel. Den förtjänar att behandlas som den fantastiska rovdjurselit den är, den förtjänar att leva i riktig vildmark - inte att vara ett projekt bland villor styrt av en samling galningar som inte ens kan enas om huruvida det är normalt att vargen söker sig till bebyggelse eller inte.

Jag vet vad en varg är. Känner mig rätt ensam om det numera.
 
Expressen.
Frågan startades den 23 mars 2012. Totalt har 65264 personer svarat på frågan.
Omröstningen är tänkt att ge en bild av vad läsarna på Expressen.se tycker. Resultatet behöver inte vara representativt för alla och bör tolkas med försiktighet.
Omröstning är något annat än en vetenskaplig studie. Särskilt en frivillig omröstning där bara de som känner sig engagerade röstar. Att omröstningen utförs på ett ställe som få människor med IQ överstigande 70 besöker gör inte saken bättre.
Varför hänger du upp dig på sånt trams när det trots allt finns en studie att titta på. Vill du inte veta sanningen?
 
Tyck du det. Men - det var inte regeringen, det var EU. Beslutet innebär enbart att fler och fler blir negativa till vargen. Om några år så ses vargen som ohyra - är det att vara djurvän anser du?

...kan inte släppa hur korkade kramarna är - men tackar och tar emot. Lider med vargen dock - den förtjänar bättre än detta disneyspektakel. Den förtjänar att behandlas som den fantastiska rovdjurselit den är, den förtjänar att leva i riktig vildmark - inte att vara ett projekt bland villor styrt av en samling galningar som inte ens kan enas om huruvida det är normalt att vargen söker sig till bebyggelse eller inte.

Jag vet vad en varg är. Känner mig rätt ensam om det numera.
Du bara spekulerar .Inget som antyder att vargmotståndet har blivit större
efter att den har fått sin fotfäste i mellan Sverige.
Som sagt tidigare att det finns skyddsjakt för besvärliga vargar.
Förra året var ju också debatten het och JG la några bra ord som handlade om Vargmotståndare.
Copy/paste från http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/janguillou/article12487329.ab
Varghatet är lika psykologiskt som politiskt intressant och gåtfullt. Att det handlar om en liten minoritet av svenska folket är fullt klart. En stor majoritet av svenskarna vill ha kvar vargen, 71 procent i landet som helhet, 81 procent i Stockholm och 54 procent i Dalarna, enligt mätningar från förra året. Vad man inte vet något om är opinionsläget inom jägarkåren. Jag skulle tro att de flesta jägarna i Sverige liksom jag själv tycker att det är självklart att inte skjuta havsörn eller varg
 
Omröstning är något annat än en vetenskaplig studie. Särskilt en frivillig omröstning där bara de som känner sig engagerade röstar. Att omröstningen utförs på ett ställe som få människor med IQ överstigande 70 besöker gör inte saken bättre.
Varför hänger du upp dig på sånt trams när det trots allt finns en studie att titta på. Vill du inte veta sanningen?

Ditt sätt är precis detsamma som skapar fler som blir negativa till vargen, förstår du inte det?
Jag tackar dock.

Hursom, denna undersökning skulle alltså gynna jägarna menar du?

Jägarförbund: Utrota vargen från Sverige

Under denna rubrik kunde man sen rösta. Utfallet blev inte alls vad tidningen hade tänkt sig dock.

Men, jag antar att alla de otroligt korkade inavlade skräpmänniskorna på landet lyckades bevisa att expressen numera är en del av den alltid närvarande jägarlobbyn.

Jag vill nu se ett EUdirektiv där denna dumma tidning genast förbjuds. Tillåta folk med låg IQ att rösta. Vet hut, skräptidning!
 
4 års fängelse för grovt jaktbrott...

När vi diskuterar maxstraffet för grovt jaktbrott bör man nämna exempel så att straffet sätts i perspektiv.

Just nu pågår en rättegång mot två personer som anklagas för att ha dödat en järv genom att jaga, hetsa och slutligen kört över den med skoter fem gånger. Alltså ett ytterst grymt och sadistiskt sätt att plåga ihjäl ett djur. Det ses som grovt jaktbrott och åklagaren yrkar i detta fall på två års fängelse.

Då förstår man vilken typ av jaktbrott som ska till för att åklagare ska yrka på 4 år.

Det är alltså inte fråga om personer som skjuter ett rovdjur för att skydda sig själv eller sina tamdjur utan det handlar om sadistiska svin som enbart är ute efter att orsaka ett rovdjur så mycket plåga och lidande som möjligt innan djuret dör.
 
Du bara spekulerar .Inget som antyder att vargmotståndet har blivit större
efter att den har fått sin fotfäste i mellan Sverige.
Som sagt tidigare att det finns skyddsjakt för besvärliga vargar.
Förra året var ju också debatten het och JG la några bra ord som handlade om Vargmotståndare.
Copy/paste från http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/janguillou/article12487329.ab
Varghatet är lika psykologiskt som politiskt intressant och gåtfullt. Att det handlar om en liten minoritet av svenska folket är fullt klart. En stor majoritet av svenskarna vill ha kvar vargen, 71 procent i landet som helhet, 81 procent i Stockholm och 54 procent i Dalarna, enligt mätningar från förra året. Vad man inte vet något om är opinionsläget inom jägarkåren. Jag skulle tro att de flesta jägarna i Sverige liksom jag själv tycker att det är självklart att inte skjuta havsörn eller varg




Min profetia kommer att slå in. Tyvärr för vargen. Men till glädje för alla som inte vill ha varg.

Vargens baneman blir, ironiskt nog, vargkramarna själva. IQ var det ja... :)
 
Ditt sätt är precis detsamma som skapar fler som blir negativa till vargen, förstår du inte det?
Jag tackar dock.

Hursom, denna undersökning skulle alltså gynna jägarna menar du?

Jägarförbund: Utrota vargen från Sverige

Under denna rubrik kunde man sen rösta. Utfallet blev inte alls vad tidningen hade tänkt sig dock.

Men, jag antar att alla de otroligt korkade inavlade skräpmänniskorna på landet lyckades bevisa att expressen numera är en del av den alltid närvarande jägarlobbyn.

Jag vill nu se ett EUdirektiv där denna dumma tidning genast förbjuds. Tillåta folk med låg IQ att rösta. Vet hut, skräptidning!
Undrar vad du tycker om djurens rättigheter om det finns sådana tankar angående att det bara IQ som styr
 
Profetior kan vi ta i ett annan tråd om det ens tillhör utsidans forum , kanske i någon spå forum

Så du menar att rovdjursfrågan går mot en ljus framtid i Svedala?

Det, min käre Meritaimen, är ett hån mot alla tänkande varelser.

En människa med sinne för ansvar inser när saker går fel - och baserar inte sina beslut på hur hon anser att saker bör vara - utan förhåller sig på ett rationellt sätt till verkligheten.

Men - fortsätt för all del. 2000 vargar - och du har bidragit till att detta djur hatas av en majoritet på landet inom några år. Känns det bra? Är det att ta ansvar?
 
Så du menar att rovdjursfrågan går mot en ljus framtid i Svedala?

Det, min käre Meritaimen, är ett hån mot alla tänkande varelser.

En människa med sinne för ansvar inser när saker går fel - och baserar inte sina beslut på hur hon anser att saker bör vara - utan förhåller sig på ett rationellt sätt till verkligheten.

Men - fortsätt för all del. 2000 vargar - och du har bidragit till att detta djur hatas av en majoritet på landet inom några år. Känns det bra? Är det att ta ansvar?
Vi får se hur etableringen fortsätter om den lyckas bra i Västra Götaland och till Småland
så hyfsat stam borde vi kunna få .
Åtminstone runt 500 borde vi klara av
 
Vi får se hur etableringen fortsätter om den lyckas bra i Västra Götaland och till Småland
så hyfsat stam borde vi kunna få .
Åtminstone runt 500 borde vi klara av

LRF har fått nog redan nu.
Protester runt om i landet i morgon.

...Samtidigt som man pratar om att plantera ut valpar.

Nej, vi klarar inte ens av hundra vargar som läget är idag.


Nån måste sätta ned foten. Hårt.



(men för min del får det som sagt fortsätta - jag vill ha en stark majoritet som helt vill ha bort vargen från det bebodda mellansverige. Och denna majoritet kommer snabbt om vi bara börjar med lite valputsättningar... gärna där man kör över markägaren.)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Liknande trådar

Liknande trådar