Hur blir vi av med vargelendet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
...få se nu, har var det nu igen: ena dagen var det naturligt för vargen att söka sig in i bebyggelse för att leta efter tamdjur. De var även rädda för människor samt ofarliga.

Andra dagen är det:

– Vi har fått in flera rapporter om att folk sett varg. Nu ska vi utreda varför den är så nära bebyggelse, säger länsstyrelsens Lena Berg till DT.
– Har den ett oskyggt beteende kan vi komma att skrämma bort den. Det finns olika sätt att göra det, bland annat med gummikulor, tillägger hon.


Jävla tomtar.


http://www.vargfakta.se/nyheter/gummikulor-bot-mot-nargangna-vargar/
 
Jodå jag fattar, å inga personliga problem har jag heller. Tycker mest det är synd att manifestationer som denna alltid ska ta till övertoner och släppa just sakligheten. Men så är det ju tyvärr, och det kommer knappast att ändras.
Och visst är det så att en del som tar till övertoner sannolikt vet en del elelr varit inbladade in tjuvjakt på varg nån gång. Det behövs inte så mycket fantasi för att förstå. Sen kan man tycka vad man vill om denna tjuvjakt, men sålänge den är olaglig är det just tjuvjakt och mot rikets lagar,

Initiativet till demonstration kommer inte från jägarhåll vad jag vet.
Lantbrukarna (djurägarna) tycks vara dom som höjer rösten mest. Dom har haft möten med
myndigheterna där det krävts proffesionella vakter.

Ett samtalsämne nu i dagarna är gatumordet i Ludvika i dagarna. Det gav 3 år.(+ utvisning)
Vargjakt kan ge upp till 4 år.
I det sista fallet är inte ens alla överens om att det är ett brott!
 
Ja att ett mord bara ger 3 år är för lite anser jag.

Vad du anser vara ett brott är i grunden ganska ointressant då straffsats utdöms. Det är gällande lagar som gäller. Om du vill ändra på dem så får man arbeta för det, inte bryta mot dem.
 
Initiativet till demonstration kommer inte från jägarhåll vad jag vet.
Lantbrukarna (djurägarna) tycks vara dom som höjer rösten mest. Dom har haft möten med
myndigheterna där det krävts proffesionella vakter.

Ett samtalsämne nu i dagarna är gatumordet i Ludvika i dagarna. Det gav 3 år.(+ utvisning)
Vargjakt kan ge upp till 4 år.
I det sista fallet är inte ens alla överens om att det är ett brott!

Dock så får fanskapet komma tillbaks efter några år.
 
Ja att ett mord bara ger 3 år är för lite anser jag.
Vad du anser vara ett brott är i grunden ganska ointressant då straffsats utdöms. Det är gällande lagar som gäller. Om du vill ändra på dem så får man arbeta för det, inte bryta mot dem.

Vad jag anser har mindre betydelse. Inte många skulle väl drömma om att hålla tätt om ett mord om man inte själv är mördaren. I vargjakten förhåller sig det precis tvärsom !

Men ett sätt att effektivt minska tjuvjakten är att göra det lagligt!
Och första steget till detta får vi väl jobba för på lördag...
 
...få se nu, har var det nu igen: ena dagen var det naturligt för vargen att söka sig in i bebyggelse för att leta efter tamdjur. De var även rädda för människor samt ofarliga.
Andra dagen är det:
– Vi har fått in flera rapporter om att folk sett varg. Nu ska vi utreda varför den är så nära bebyggelse, säger länsstyrelsens Lena Berg till DT.
– Har den ett oskyggt beteende kan vi komma att skrämma bort den. Det finns olika sätt att göra det, bland annat med gummikulor, tillägger hon.

Jävla tomtar.
http://www.vargfakta.se/nyheter/gummikulor-bot-mot-nargangna-vargar/

Lena Berg har nog mycket, mycket lite lite stöd för att vargarna ska få gå oskjutna genom samhället. Inte ens i kramarkretsar håller dom med till 100%.
Det som händer är att folk i allmänhet. som normalt struntar i vargfrågan, väcks till liv och reagerar
negativt för att vargen har fått en gräddfil i samhället.
 
Lena Berg har nog mycket, mycket lite lite stöd för att vargarna ska få gå oskjutna genom samhället. Inte ens i kramarkretsar håller dom med till 100%.
Det som händer är att folk i allmänhet. som normalt struntar i vargfrågan, väcks till liv och reagerar
negativt för att vargen har fått en gräddfil i samhället.

Så är det. Som jag tidigare sagt: med dessa muppar så behöver vi som inte vill ha varg i mellansverige jobba särskilt hårt. De gör jobbet åt oss. Om bara nåt år så har denna fråga totalt svängt över till förnuftets sida. Enbart för att man gapade över för mycket. Man häpnar över hur korkade de faktiskt är.
 
Jodå jag fattar, å inga personliga problem har jag heller. Tycker mest det är synd att manifestationer som denna alltid ska ta till övertoner och släppa just sakligheten. Men så är det ju tyvärr, och det kommer knappast att ändras.
Nu ska jag väl erkänna att jag bara snabbkollat på hemsidan ifråga (nävenibordet osv), men jag kan inte rikigt upptäcka den där osakligheten och "övertonerna" du pratar om? Jag tycker tvärtemot att deras avsiktsförklaring är saklig, om än kanske inte vansinnigt välformulerad.

Och visst är det så att en del som tar till övertoner sannolikt vet en del elelr varit inbladade in tjuvjakt på varg nån gång. Det behövs inte så mycket fantasi för att förstå. Sen kan man tycka vad man vill om denna tjuvjakt, men sålänge den är olaglig är det just tjuvjakt och mot rikets lagar,
Så folk som demonstrerar mot förd vargpolitik är garanterat brottslingar/medhjälpare?

I sammanhanget är det svårt att inte tolka att det här stycket också handlar om demonstrationerna, men jag antar att så inte är fallet?
 
SGT

Skjut, Gräv, Tig, eventuellt kan radiohalsbandet skickas upp på en lastbil som ska ner till sydeuropa, då räknas väl vargen som "utvandrad".
 
Initiativet till demonstration kommer inte från jägarhåll vad jag vet.
Lantbrukarna (djurägarna) tycks vara dom som höjer rösten mest. Dom har haft möten med
myndigheterna där det krävts proffesionella vakter.

Ett samtalsämne nu i dagarna är gatumordet i Ludvika i dagarna. Det gav 3 år.(+ utvisning)
Vargjakt kan ge upp till 4 år.
I det sista fallet är inte ens alla överens om att det är ett brott!

Gav och kan ge... Jag antar att du inte förstår skillnaden mellan dessa begrepp? Hur många domar för olaga jakt av varg har renderat i fyra års fängelse?

Och domen för grov misshandel och vållande till annans död blev väl lite mildare än normalt eftersom det förelåg en massa provokationer innan? Det klart att man inte förtjänar att dö för att man ropar "jävla negerjävlar" efter folk på stan, men ett rejält kok stryk ska man väl ha i alla fall?
 
Gav och kan ge... Jag antar att du inte förstår skillnaden mellan dessa begrepp? Hur många domar för olaga jakt av varg har renderat i fyra års fängelse?

Och domen för grov misshandel och vållande till annans död blev väl lite mildare än normalt eftersom det förelåg en massa provokationer innan? Det klart att man inte förtjänar att dö för att man ropar "jävla negerjävlar" efter folk på stan, men ett rejält kok stryk ska man väl ha i alla fall?

Domen avser även två tidigare villkorliga domar från Svea hovrätt, som nu undanröjs, avseende misshandel och våld mot tjänsteman (2009, B 5694-09) samt ytterligare ett fall av våld mot tjänsteman (2011, B-2745 10).

Men det är klart, denne trevlige kille måste ju nu utvisas, tillfälligt - och detta är självklart ett argument för att sänka straffet till tre år. Enligt vårt förträffliga rättssystem. Där är anledningen till din mildare dom.

Sverige är ett skämt.


Edit: Motivet till dödsmisshandeln är okänt.
Det enda som framkommit var att någon i 44-åringens sällskap innan bråket sa:
– Håll käften.



Din kommentar var så osmaklig att du borde skämmas. Mycket. Hans två barn borde ägnas en tanke.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Liknande trådar

Liknande trådar