Jo det fattar jag ju men, jag menade nog hur stor skillnad det är på matrial som på skärmen har samma spec...
Jag har sneglat på dessa tält med men kan du förklara hur vestibulen fungera, stämmer det att den är tillval?
Vestibulen är rulls upp längst sidorna precis som exemplevis dörren på ett vanligt tält. Resten av tältet är självstagande, bara absiden som "behöver" pinnar.. (Fast kanske är bäst att säta fast tältet ändå
Och absiden både sitter fast och ingår
Finns dessa roliga tält månne att köpa i sverige?
Jo, går nog att ta hem via alla handlare som säljer Black Diamond.
Hörde på Utebutiken i umeå ang pris och han kikade i listan och sa fem tusen, 450 usd + frakt + tull är rätt mycket mindre.
Men det är för skylight, gissar att det är lite dyrare.
Har du läst testen här?
http://www.trailspace.com/gear/black-diamond/skylight/ Bra tält för lättviktsentusiaster, mindre bra om man vill att det håller länge.
BDs lite tjockare enkelvävstält (Bibler) verkar bra, men kanske inte optimala för svenskt 3 säsongsbruk eftersom absiden oftast är väldigt liten eller obefintlig.
Menar du det om att mesh-väven gick sönder?
No-see-um mesh används väl i massor av tält och urustning och känns inte som nått som gör mig tvesam till tältet rent så.
Och att ett tält har innertält gör det inte starkare, och snarare värt om så länge som tälten väger lika mycket.
BD hade på sin hemsida en lite film på ett lite större tält i samma väv på Mt everest basecamp i rätt starka vindar, såg ut att klara sig finfint.
Men det är klart det är ett lättviktstält rent så, men borde väl knappast va bräckligare än ett nallo..
"Jag har aldrig hört om nån som är missnöjd med en Black Diamond-produkt"
Det övertygade iaf mig..
Jag har även ett Hilleberg Stalon ill hands, som väger 3.5 kg nånstanns och är stort som en stuga..
Men jag ska verkligen testa BD-tältet! Tilltalar mig med panorama-möjligheterna
Vintertid så åker en tarp med så får jag en fin absid på läsidan av tältet också