Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hjälp mig tänka kring nytt tält för fjällbruk
- Trådstartare nicko_
- Start datum
Stång...
Vi använder just nu en HB tarpstång, mest för att den har rätt längd. Den är 19mm och funkar ok. Vi funderar på
att öka marginalerna genom att skaffa en mittstång från Tentipi istället, till deras kåtor. Lite högre vikt men man slipper kraftigt vibrerande mittstång och den skärpta vaksamhet som blir följden .
...vi använder inte stavar...
//J
Stången du får till ex avsomnande Golite shangri-la (som jag själv har 2st av) är tveksam för hårda vindar m,m...men numera finns förstärkta stänger som inte böjer sig i första taget.
Kör mest med mina vandringsstavar numera som stång.
Vi använder just nu en HB tarpstång, mest för att den har rätt längd. Den är 19mm och funkar ok. Vi funderar på
att öka marginalerna genom att skaffa en mittstång från Tentipi istället, till deras kåtor. Lite högre vikt men man slipper kraftigt vibrerande mittstång och den skärpta vaksamhet som blir följden .
...vi använder inte stavar...
//J
Hur..?
En nyfiken fråga, räcker en stav eller binder du ihop två och i så fall hur..?
Jag funderar på att testa pyramiden på nästa vintertur, och då följer ju stavarna med ...
//J
Stången du får till ex avsomnande Golite shangri-la (som jag själv har 2st av) är tveksam för hårda vindar m,m...men numera finns förstärkta stänger som inte böjer sig i första taget.
Kör mest med mina vandringsstavar numera som stång.
En nyfiken fråga, räcker en stav eller binder du ihop två och i så fall hur..?
Jag funderar på att testa pyramiden på nästa vintertur, och då följer ju stavarna med ...
//J
Är väldigt sugen på någon av SilHex-minikåtorna. Men pinnen i mitten är dealbreker pga delar sovsäck och då blir det lite krångligt med pinnen i mitten.
Funderar nu på Sil TwinPeak II. 1,5kg. Är dock osäker på hur bra det funkar i storm? Någon som provat?
Har också kollat på TarpTent Stratospire 2. 1.3 kg och något mer rymligt än ovanstående.
Funderar dock på vilket som är vindtåligast. Någon som har tips på hur få ett hum om vilket av alternativen som vinner i vindtålighet?
Funderar nu på Sil TwinPeak II. 1,5kg. Är dock osäker på hur bra det funkar i storm? Någon som provat?
Har också kollat på TarpTent Stratospire 2. 1.3 kg och något mer rymligt än ovanstående.
Funderar dock på vilket som är vindtåligast. Någon som har tips på hur få ett hum om vilket av alternativen som vinner i vindtålighet?
Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter
Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg