Såhär ska du göra
Jag pysslar själv med mkt styrketräning och kanske har några tips som du kan ta lärdom av.
Som har har förstått så går du inte på något gym utan tränar endast hemma med några hantlar. Det är i sig inget problem men det underlättar väldigt mycket med ett gym om man ska styrketräna.
Generellt sett så finns det hur mkt som helst man kan säga om träningen, så jag rekommenderar dig att gå till speciella sidor/forum som endast behandlar sådana här frågor. Men men, hur som helst, här kommer lite tips till träningen.
Tänk på att det är 50/50 mellan kost / träning, så om du inte når några resultat med träningen ta då och tänk över kosten så du får den perfekt. Efter ett ordentligt styrkträningspass ska du till exempel trycka i dig ordentligt med snabba kolhydrater (rek. 2 bananer) sedan snabba protein (rek. torkat vassle-protein). Det är viktigt att direkt efter passet få i sig detta, därefter ska du så fort som möjligt käka ordentligt med mat.
Om du vill fixa en V-formad kropp ska du huvudsakligen träna rygg. Om du ska göra detta hemma, dvs. utan gym så är den bästa övningen helt normala chins.
Om man vill bygga volym ska du lägga dig på färre repitioner med ca: 3 set. Om du vill bygga uthållighet lägger du dig upp emot 20 + repitioner med färre set. Detta kanske inte spelar så stor roll med tanke på chins, det beror helt och hållet på hur vältränad du är och din vikt. Men eftersom du ville bygga volym och V-formad kropp så ska du packa på dig en ryggsäck med hantlarna i så du orkar färre repitioner om du nu skulle orka upp emot 20 reps per set.
För andra ryggövningar rekommenderar jag att du kollar andra sidor, exempelvis denna:
http://www.ast-ss.se/html/page.asp?id=17 checka lite olika ryggövningar där.
Allmänt, minska löppasen från 3 / vecka till 1 / vecka och kör mer styrketräning. Löpningen ger dig endast kondition å benstyrka, inte bred rygg.
mvh tim