Jag såg det. Hyfsad rekommendation, om än kanske i avdelningen tyngre och tidskrävande. Blir du nå Tarzan på repklättring då?
Tränade jag på lokal skulle jag bl.a ta itu med tung lös sandsäck.
>Och som sagt, kettlebells är inget man rekommenderar nån som inte styrketränat med motstånd tidigare. Det krävs ett tags seriös träning för att leder och muskelfästen ska palla med kettlebells.
>
Utveckla för all del gärna vem eller vilka 'man' syftar på.
Även om du inte har gymägare och -personal i främsta åtanke ska tas i allmänt beaktande att KB är dålig business för gym; jag skulle inte förvånas om somliga av de som månne läsa om KB här har hört få om alls några rekommendationer om redskapet innan.
Stärka leder och muskelfästen; ja, amen och basta. Och effektivt med lättare vikt.
>En träningskamrat (passar bra med en sovjetisk term), som jag kör med kb's med tre gånger i veckan fick senast förra veckan ett inflammerat muskelfäste, och då har vi kört tyngdlyftning och kettlebells parallellt med annan träning i nästan 1½ år.
>
Skada sig kan man förvisso göra ungefär hur som helst och på oändligt många vis; att inte träna alls är ett för många säkert välbekant recept. Hur sätter du kamrat träningskamratens skada i direkt samband till just KB av de träningsformer du nämner?