Hela Utrustningen

En sur gubbe....Varför det, surkart? Vi skulle skriva våra åsikter, min var att det saknades en kåta. Hur ska jag kuinna veta vad du ska göra?

Raskesven

Tandem måste prövas för att förstås, liksom kåta, men glädjefaktorn med tandem är nästan lika stor som med ballong, sen hinner man ju med en del oxså.....men grejen med tandem är att vara två, kanske inte din melodi...

Håller med till 100%

Jag kan nog inte göra en sådan lista, för jag vet inte vilka av mina grejer som ska räknas som friluftsgrejer. Vissa friluftsiga saker använder jag även både hemma och på stan, och vissa ofriluftsiga grejer använder jag på fjället.
Tex har jag fjällvandrat i kjol. Huggit ved i långklänning. Gått på puben i goretex. Packat fjällryggan för jobbkonferens. Använt fina ylletröjan som förstärkningsplagg.
Min tursked är en gammal engångssked från en flygresa.
och just nu överväger jag att köpa ett par fina röda haglöfskängor enbart för att vara snygg på stan : )

Jag använder mina "friluftskläder" och grejer varje dag..... har gått i mina fjällräven byxor hela dagen idag och hade med mig min förstärkningströja ifall det vart kallt....
Riktig utrustning och kläder funkar 24/7... skiljer inte på fest och vardag jag ;)

Sen måste jag säga att röda haglöfs kängor funkar i alla lägen på en tjej!!!

Ursäkta

En sur gubbe....Varför det, surkart? Vi skulle skriva våra åsikter, min var att det saknades en kåta. Hur ska jag kuinna veta vad du ska göra?

Raskesven

trodde jag postade länken till tråden på min to do list i första inlägget. Men det gjorde jag visst inte. Den kom först i svaret på ditt inlägg. Det är inget fel på en kåta. Men det är inget för mina aktiviteter

MVH
zzeezz

Senast ändrad:
Inte riktigt för mina aktiviteter

Tandem måste prövas för att förstås, liksom kåta, men glädjefaktorn med tandem är nästan lika stor som med ballong, sen hinner man ju med en del oxså.....men grejen med tandem är att vara två, kanske inte din melodi...

Om du kollade på länken så hade du kommit till min to do list. Då hade du sett att en tandem inte riktigt passat. Fast var sak har sin tid.

MVH
zzeezz

Fattar nada

Jag fattar inte. Jag är absolut inte sur. Jag gick igenom all min utrustning och började en ny tråd för att få åsikter om den var komplett nog för det jag planerar och vill göra. Men lika bra att lägga ner tråden helt om folk tycker att jag är en surgubbe.
Min plan var inte att ni skulle ta illa upp.

zzeezz

Jag tyckte det var en kul tråd. Fortsätt zzeezz. Alltid kul att ha åsikter om andras utrustning, har dock ingen på stående fot.

//Daniel

Jag fattar inte. Jag är absolut inte sur. Jag gick igenom all min utrustning och började en ny tråd för att få åsikter om den var komplett nog för det jag planerar och vill göra. Men lika bra att lägga ner tråden helt om folk tycker att jag är en surgubbe.
Min plan var inte att ni skulle ta illa upp.

zzeezz

allt dehär snacket om surgubbe hit å dit var nog ett skämt för att du postade en ledsen smiley i ditt svar på hans inlägg om kåtan... ?

Med tanke på to-do-listan behöver du uppgradera klätteravdelningen med en del alpin utrustning. Isyxor, skruvar, tunnare rep, storskor, stegjärn etc. (och kanske en syrgasutrustning för att få den rätta himalaya känslan :))

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg