Ett problem med fuktskadade mobiler är ju att kunden inte har någon som helst koll på vad tillverkare verkligen kommer fram till. Det kan ju vara så att man trots att man inte har utsatt mobilen för nåt onormalt ändå får beskedet att mobilen är fuktskadad, och att det verkligen är någon form av kortis eller oxid eller vad det nu handlar om som tyder på att det kommit in fukt i mobilen efter leverans.
Jag har själv aldrig fått en fuktskada, trots att jag varit lite oroad några gångr när mobilen legat i en fuktig innerficka och varit helt fuktig på utsidan. Det verkar ju som att vissa ex är rätt tåliga och andra är inte tåliga alls...
Problemet är dock att tillverkaren mycket väl kan slänga alla inkommande mobiler i en kartong, utan att öppna förpackningen, svara kunden så som Strykarräven fick sitt svar, och sen ta bra betalt för att skicka tillbaka den aldrig öppnade mobilen eller annars göra vad de vill med apparaterna. Jag säger inte att det är så alla gör, jag säger bara att det i grunden är rätt knepigt sätt att hantera sån här ärende "rättssäkert".
Det finns ju onekligen reklamationer där kunden har lättare att förstå eller opponera sig mot en analys från tillverkaren.
På samma sätt är det ju rätt jävligt om man står ute på en regnig kobbe och äntligen ska få laga mat, och det visar sig att den nyköpta gasoltuben inte funkar. Att man i det läget även försöker med extra ordinära åtgärder som i efterhand kan tolkas som ett ursprungligt handhavadefel är rätt nturligt tycker jag - och nånting som leverantören bör ta i beaktande. Det är ju bara kundens ord han har att gå på - men så är det ju för kunden i många fall då man lämnar en vara till reklamation och undersökning (som i mobilfallet).
Jag har själv aldrig fått en fuktskada, trots att jag varit lite oroad några gångr när mobilen legat i en fuktig innerficka och varit helt fuktig på utsidan. Det verkar ju som att vissa ex är rätt tåliga och andra är inte tåliga alls...
Problemet är dock att tillverkaren mycket väl kan slänga alla inkommande mobiler i en kartong, utan att öppna förpackningen, svara kunden så som Strykarräven fick sitt svar, och sen ta bra betalt för att skicka tillbaka den aldrig öppnade mobilen eller annars göra vad de vill med apparaterna. Jag säger inte att det är så alla gör, jag säger bara att det i grunden är rätt knepigt sätt att hantera sån här ärende "rättssäkert".
Det finns ju onekligen reklamationer där kunden har lättare att förstå eller opponera sig mot en analys från tillverkaren.
På samma sätt är det ju rätt jävligt om man står ute på en regnig kobbe och äntligen ska få laga mat, och det visar sig att den nyköpta gasoltuben inte funkar. Att man i det läget även försöker med extra ordinära åtgärder som i efterhand kan tolkas som ett ursprungligt handhavadefel är rätt nturligt tycker jag - och nånting som leverantören bör ta i beaktande. Det är ju bara kundens ord han har att gå på - men så är det ju för kunden i många fall då man lämnar en vara till reklamation och undersökning (som i mobilfallet).