HB offset

HB Offset

Hej alla ni jo jag hittade Offset kilarna i ett helt set hos spejder sport i Köpenhamn, de hade ett till kvar änsålänge.Ted

Låter toppen! I förra veckan när jag var in på Tierra hade de inga kvar och ingen uppgift på att någon skulle ta över. Men det är ju super om det löst sig!

Jag har redan två HB-offset som komplement på kilsettet (som jag tror att du provade också, men jag minns inte riktigt, kanske lånade du bara lill-alien?). De är hur som helst toppen.

Vad är skillnaden i användande mellan HB Offsets och HB Curves? Offsets är raka medan Curves är rundade, så kan man inte lika gärna använda Curves?

Olle H; sa:
Vad är skillnaden i användande mellan HB Offsets och HB Curves? Offsets är raka medan Curves är rundade, så kan man inte lika gärna använda Curves?

För det första har HB lagt ner verksamheten så det går inte heller att få tag på HB Curves när nuvarande lager är slutsålt.

För det andra hjälper det inte att ha en Curved-kil när en offset-placering är enda alternativet, till exempel vid en expanderande spricka.

YOSEMITE MOUNTAIN SHOP BRINGS BACK HB OFFSETS

I SuperTopos senaste nyhetsbrev kan man läsa:

When Hugh Banner went out of business, it looked like HB offsets would go with it. Fortunately, the Yosemite Mountain Shop will continue to produce and distribute these clean aid climbing tools. Because of their tapered shape and soft metal, HB offsets are one of the more useful tools to avoid hammering on aid routes. You can check out offsets at the Mountain Shop in Yosemite or online at http://yosemite.stores.yahoo.net/hughbannercams.html

Liknande trådar

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg