Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag vill ha något som kan ta mig från punkt A till punkt B över hård terräng, en XC-hojj typ. Är 191 centimeter och väger strax över 75 kilo.
Jag har kikat en del på begagnat, det är grejen menar du? Men jag tycker det är svårt att hitta exakt det jag är ute efter.
Känns som att man alltid kan hitta något prisvärdare men ska man köpa begagnat eller på nätet så bör man kunna sin sak. Skulle rekommendera att du tar dig till en butik med schyst utbud och testar några för att få en känsla för vilken modelltyp du gillar, för det är stor skillnad även om de ser lika ut.
Är själv 190 cm lång och 75 kg och jag fastnade för en commencal combi deluxe från cykloteket, man sitter något mer upprätt än andra XC-modeller vilket passar bra i stökigare terränger.
I tyska tidningen bike-magazin.de, nr 02.2011, Europas största MTB-tidning, testade dom 8 st ´Hardtails´ m 10 cm:s fjädring för max 999 Euro. Testen vidimerar den tyska grundligheten, man ler åt svenska tester. I testet ingick kompletta komponentuppgifter, vikter, styvhet på ramarna, körgenskaper uppför o utför, utlåtande om varje cykel mm och allt poängsattes.
Sommaren 2010 körde vi Transalp Garmisch - Gardasee och där åkte tyskarna bara heldämpat !