Har nån annan den här känslan?

Med slänga bort tid menar jag när man tittar på TikTok eller nåt liknande..
Först och främst, hur vet du passagerarna på tåget höll på med TikTok eller något liknande? För det andra kan TikTok eller något liknande vara värdefullt för vissa människor. Jag har många gånger fått höra att fjäll- och skogsvandringar är slöseri med tid. För det tredje så är det inte säkert att för att person ägnar tågresan åt TikTok eller något liknande så gör den personen aldrig något annat. Det som verkligen intresserar mig är vad du har emot mobiltelefoner.

Förr kunde man beställa "Jammers" i europa för att störa ut mobiltäckningen i sin närhet. Kom ihåg att jag var på väg att göra det, men det är ju inte lagligt för vem som helst, så fegade ur. Men det var innan 5G och säkert 4G också. Det var i början av mobileran. Iband hade det dock varit roligt att göra nåt sånt. Sen upptäckte jag öronproppen istället och flygläget.

Förr kunde man beställa "Jammers" i europa för att störa ut mobiltäckningen i sin närhet. Kom ihåg att jag var på väg att göra det, men det är ju inte lagligt för vem som helst, så fegade ur. Men det var innan 5G och säkert 4G också. Det var i början av mobileran. Iband hade det dock varit roligt att göra nåt sånt. Sen upptäckte jag öronproppen istället och flygläget.
det finns en anledning till att jammers är förbjudna för gemene man, om någon behöver ringa ett nödsamtal till 112 så ska inte någon som i uppfostringsiver vill hindra ticktokande försvåra nödsamtalet.

/Patrik

det finns en anledning till att jammers är förbjudna för gemene man, om någon behöver ringa ett nödsamtal till 112 så ska inte någon som i uppfostringsiver vill hindra ticktokande försvåra nödsamtalet.

/Patrik
Så är det.

Men samtidigt kanske det skulle vara en utmärkt del i beredskaps övning att strypa surfen ibland, skulle kunna fungera som ögonöppnare hos Svenska folket hur man löser livspusslet utan uppkoppling.

Vi ska ju höja beredskapen och för många är helt oförberedda om kriget eller krisen kommer.

Kanske i samband med Hesa Fredrik ? :)

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
thureb Olav Thon har gått bort 101 år gammal Allmänt om friluftsliv 1
Timothyy För alla jaktintresserade - Jag har startat en hemsida Allmänt om friluftsliv 0
GustavOh Vem har rätt till fjällen? Allmänt om friluftsliv 39
Skogsstjärnan Naturupplevelsen har blivit en inkomstfråga Allmänt om friluftsliv 316
TheGee Caravan backpacking sport sovsäck, kanske du har mer information om säcken. Allmänt om friluftsliv 16
ojm Vad har jag hittat? Allmänt om friluftsliv 0
Sverker G Vad har ni på er i sovsäcken? Allmänt om friluftsliv 20
Lea262 Finns det någon som har lust ... Allmänt om friluftsliv 1
Gamling Hm, är jag gnällig eller har folk blivit lata? Allmänt om friluftsliv 41
greenfish Gratis kartor som har meridaner!? Allmänt om friluftsliv 2
seww Var har DU varit på tur idag? Allmänt om friluftsliv 52
lost_in_time VARNING, åka till Ryssland om du har utländsk namn/utseende innebär problem! Allmänt om friluftsliv 23
apfaktor Har vi ett tråkigt liv...rent allmänt? Allmänt om friluftsliv 3
silenhag Vad har du hittat? Allmänt om friluftsliv 33
MarkusF Vilket sällskap har ni? Allmänt om friluftsliv 24
sasq Sajt som visar var det HAR regnat? Allmänt om friluftsliv 6
Teknikern Vad har ni fått för puckade frågor-kommentarer av omgivningen? Allmänt om friluftsliv 240
Fraktal Tappat bl.a ett Nallo, vad har du blivit av med? Allmänt om friluftsliv 34
NattaZatta Tips när man har med hunden på färd Allmänt om friluftsliv 7
bäfver Har ni sett den här? Allmänt om friluftsliv 14
WildlifR Nån som är sugen på en överlevnadsresa i naturen ca 1 månad (helst en tjej) Allmänt om friluftsliv 1
såg nån som ha gett ett nyåslöfte Allmänt om friluftsliv 13

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg