• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Gubbgruppen

Nordesjö; sa:
Malindo; sa:
En endaste liten dag pappaledig? ha-haa: här fâr man TVÂ!! Bäh-Bäh! ;-)

Ledigt? Shit, vilken lyx!
De 10 dagar jag tog ut tidigare var det en skrikande dvärg som man måste putta omkring i en vagn och dessutom bajsade på sig hela tiden, och så lär det bli framöver också. Inte fattar man vad han säger heller, så man får ju gissa sig till vad han är ute efter. "Har du tappat din äckliga sugmoj? Ja men SÄG det då för fanken, istället för att skrika!"

Inte skymten av nåt ledigt där inte...

Ledigare än så kommer du inte bli de närmaste 15 åren.

Hur många barn ska du ha?

Beträffande gubb-topicen i övrigt; I rest my case.

Tog 10 dagar? vad är det för mesigt trams? Här fâr man ledigt dag ett och dag tvâ efter det att knotten kommit ut, och det var det hela. Dag ett gâr ât att köa vid civilregistret för att skriva in begivelsen i stadens annaler (vilket gör att det ur ett teoretiskt persepktiv ár mannen i familjen som har 100% kontroll över vad barnet ska heta!)

Malindo; sa:
Här fâr man ledigt dag ett och dag tvâ efter det att knotten kommit ut, och det var det hela. Dag ett gâr ât att köa vid civilregistret för att skriva in begivelsen i stadens annaler (vilket gör att det ur ett teoretiskt persepktiv ár mannen i familjen som har 100% kontroll över vad barnet ska heta!)
Precis som i bananrepubliken Deutschland! (Fast här behöver man inte köa så länge, däremot ofta (beroende på vilken tjänsteman man träffar behövs olika dokument (speciellt med tanke på att fadern är av utländsk härkomst) som man då måste hämta hos andra myndigheter/institutioner)).

Pappersexercis? Nä faktiskt kunde ägna hela dagen åt famijen, ett par blöjbyten, ca 10 stycken behövdes. Jag antar att ni andra utsidevänner också använde tvättbara tygblöjor. Men de är ju desvärre aningen otätare. Vilka var era erfarenheter?

Hmmmm

Det var nog ingen som hajjade att detta inlägg var ett "svar" på ett tidigare inlägg på forumet.

Däremot så är det manligt att våga vara just man, att se till att hemmet fungerar, snickra, laga bilen, ta ut ungarna i skogen, vara jämlik med frugan osv. Som Paolo Roberto sa. Det är ens mans jobb att skydda och försörja familjen.

Det är bara missnöjda kvinnor som springer omkring och tjatar om feminism hela jävla tiden liksom svaga mansgrisar som bankar frugan eller importerar en Thailänska som de kan hålla på mattan och sköter hemmet till dem. Är det NÅGON som hör hur det gick för den lede FI i valet? Nä tänkte väl det, låt oss hoppas de dog ut likt mamut och papputtarna.

Själv brukar jag dra på snickarshortsen och komma in i köket för att utföra lite "jobb", funkar varje gång.

Stiffe

nää, fyy.. va tarvligt, nu tycker jag att vi tar på mysdressarna, målar tånaglarna och pratar om det här.. smink och hårvårdsprodukter är mycket trevligare än en äcklig tång eller en sådan där skiftmejsel..

Re: Hmmmm

Stiffmeistern; sa:
Det är bara missnöjda kvinnor som springer omkring och tjatar om feminism hela jävla tiden liksom svaga mansgrisar som bankar frugan eller importerar en Thailänska som de kan hålla på mattan och sköter hemmet till dem.
Hmmm...
Vilken grupp tillhör jag tro?

HåkanF

Re: Hmmmm

Stiffmeistern; sa:
Däremot så är det manligt att våga vara just man, att se till att hemmet fungerar, snickra, laga bilen, ta ut ungarna i skogen, vara jämlik med frugan osv. Som Paolo Roberto sa. Det är ens mans jobb att skydda och försörja familjen.

Vad som betecknas som manligt respektive kvinnligt är en social och kulturell konstruktion och förändras (som tur är) över tid. Resonemanget om att en man ska skydda och försörja familjen anser jag hör hemma vid tiden då vi bodde i grottor, jagade vilt på stäppen och skylde våra kön med en skinnlapp. Vilket samtidigt på flera plan överensstämmer med den bild jag har av Paolo Roberto...

Jag skulle önska ett skiftbyte där det talas om vad som är mänskligt i stället för den föråldrade diskussionen om manligt och kvinnligt.

/Pär

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg