Gotlandsemester

Vackraste stranden

vid; sa:
Vet inte vilken strand du syftar på, jag har varit på fårö flera gånger minns ingen storslagen strand. jag kanske missat den , nej mest sten och grus som sagt. Böda är väl Sveriges mest storslagna strand? Fast det stämmer att det finns cykelvägar längs kusten vilekt ju är en poäng.

Hyra cyklar är en risk som kan förstöra semestern de brukar inte vara någon högre kvalite.

Mikael
[Ändrat av vid 2007-05-27 kl 14:33]

Norst Auren är en fantastisk strand, litet undanskymd då de flesta åker till Sudersand.

Annars faller nog min röst på "Vackraste stranden i Sverige" på stäckan mellan Stenshuvud och Knäbäckshusen. Den gröna lummigheten påminner om stränder i Malaysia och Thailand. Tyvärr väcks man upp ur drömmarna då man doppar sig, sisådär 10-15 grader kallare i vattnet....

Tanken var först att vi inte skulle åka över till Fårö. Men det verkar som att det får bli en resa dit i alla fall. :) Vill få ut så mycket som möjligt av den här resan, så jag vill inte missa någon "höjdare".

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg