Given produkt för alla kaffeälskare?

Jag dricker inte kaffe till vardags, men jag dricker kaffe ibland:)

Så jag är liksom inte negativt inställd till kaffe i sig, jag har bara inte suget efter det.

Och suget lär inte bli större om det ska vara krångligare än att köpa ett paket Gevalia bryggmalet och hälla i kaffebryggaren:)

När jag läser såna här trådar är jag riktigt glad att jag normalt inte dricker kaffe.

Tänk vad mycket enklare livet blir! :)

Jag var där nästan hela dan igår (det var egentligen lite för länge, men eftersom vi var ett gäng lättpackare som skulle träffas kl. 13 så kändes det lite dumt att gå hem vid 12:).

Jag kom dit strax efter öppningsdags (kvart i eller nåt sånt). Då var det väldigt lite folk och det var inga problem att komma åt att titta på grejer, men då gjorde jag mest ett snabbt "svep" över mässan för att hitta de intressanta montrarna.

Men oj vilken skillnad det var sen på eftermiddan när vi gick runt med fjäderlättarna och spanade på lätt-prylar.

Tyvärr går ju många på mässan för de ser det som ett kul jippo, ungarna vill testa alla "prova på"-grejer och sånt. Förr var ju mässorna mer fackmässor, det var tillverkare som var där och visade upp sina grejer för att sälja in dem hos återförsäljare. Nu var det mest återförsäljare som vill sälja prylar till mässpris (jag har aldrig förstått vad alla dessa mat- och godisförsäljare alltid gör på mässorna, t.ex. på husdjursmässan brukar det vara en handfull utställare som säljer olika sorters lakritsremmar och sånt...).

Jag brukar bara försöka "blunda" för alla de där "irriterande" grejerna. Men tyvärr innebär det att det blir inte särskilt många utställare som blir intressanta att besöka. Jag tror det var ett dussin av montrarna som jag upplevde som intressanta att besöka, där man kunde prova att klämma på lite grejer som annars är svåra att hitta i butik.

Jo, vi har alla lite olika värderingar. Jag tycker t ex inte att lättviktarna (och andra seriösa besökare) och era prylar eller era ungar är det minsta "...irriterande...", varken på mässorna (ungarna kanske inte får följa med?) eller i naturen. Men vi kanske inte trängs i samma montrar.

Jag tycker t o m att eran mat är kul, även om jag själv äter lagad mat. Och gärna en kopp riktigt god espresso efteråt.
Se´n kan man gå på mässa.

Hälsningar
Lasse

PS Trots att jag med kajaken aldrig behöver jaga varken gram eller kilo, hoppas jag att jag får tjuvtitta på era inlägg om torkning, för där har ni mycket att lära ut till en syndare som gärna skulle ha kylskåpet i med i packskottet om bara sladden räckte. DS

Jo, vi har alla lite olika värderingar. Jag tycker t ex inte att lättviktarna (och andra seriösa besökare) och era prylar eller era ungar är det minsta "...irriterande...", varken på mässorna (ungarna kanske inte får följa med?) eller i naturen. Men vi kanske inte trängs i samma montrar.

Du missförstår mig nog. Det är själva kommersen som jag tycker är "irriterande" (observera att jag redan i det inlägg du citerar hade citationstecken kring uttrycket). Besökarna kan jag varken säga bu eller bä om, annat än att jag tyckte de var alldeles för många på lördageftermiddagen. Men så är jag också en rabiat trängselhatare, jag ser till att åka till jobbet före 7 på morgonen för att slippa trängas på pendeln. Och jag handlar aldrig helgen närmast efter den 25:e, eller går på systemet en fredag.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Simiir Trail Toes salva, nån liknande produkt? Utrustning allmänt 0

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg