När jag läser såna här trådar är jag riktigt glad att jag normalt inte dricker kaffe.
Tänk vad mycket enklare livet blir!
Du som inte är lättpac... förlåt kaffedrickare borde inte få skriva i kaffetrådar
När jag läser såna här trådar är jag riktigt glad att jag normalt inte dricker kaffe.
Jag var där nästan hela dan igår (det var egentligen lite för länge, men eftersom vi var ett gäng lättpackare som skulle träffas kl. 13 så kändes det lite dumt att gå hem vid 12.
Jag kom dit strax efter öppningsdags (kvart i eller nåt sånt). Då var det väldigt lite folk och det var inga problem att komma åt att titta på grejer, men då gjorde jag mest ett snabbt "svep" över mässan för att hitta de intressanta montrarna.
Men oj vilken skillnad det var sen på eftermiddan när vi gick runt med fjäderlättarna och spanade på lätt-prylar.
Tyvärr går ju många på mässan för de ser det som ett kul jippo, ungarna vill testa alla "prova på"-grejer och sånt. Förr var ju mässorna mer fackmässor, det var tillverkare som var där och visade upp sina grejer för att sälja in dem hos återförsäljare. Nu var det mest återförsäljare som vill sälja prylar till mässpris (jag har aldrig förstått vad alla dessa mat- och godisförsäljare alltid gör på mässorna, t.ex. på husdjursmässan brukar det vara en handfull utställare som säljer olika sorters lakritsremmar och sånt...).
Jag brukar bara försöka "blunda" för alla de där "irriterande" grejerna. Men tyvärr innebär det att det blir inte särskilt många utställare som blir intressanta att besöka. Jag tror det var ett dussin av montrarna som jag upplevde som intressanta att besöka, där man kunde prova att klämma på lite grejer som annars är svåra att hitta i butik.
Dummare friluftpryl har jag sällan skådat!
Kollade på mässan idag när den demonsterrades. Han bryggde säkert sex gånger utan att få till créman en ända gång! Brygg din egen "fjäll-press" med denna istället:
http://www.utsidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=1834
Jo, vi har alla lite olika värderingar. Jag tycker t ex inte att lättviktarna (och andra seriösa besökare) och era prylar eller era ungar är det minsta "...irriterande...", varken på mässorna (ungarna kanske inte får följa med?) eller i naturen. Men vi kanske inte trängs i samma montrar.
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Trail Toes salva, nån liknande produkt? | Utrustning allmänt | 0 |