Given produkt för alla kaffeälskare?

avslutad210712

Gäst
precis, vill man dricka espresso så går man på stan till ett riktigt espresso-hak där en enkel inte kostar mer än 10kr..

Tja om jag skulle kunna få en enkel espresso för 10 kronor i min hemby eller i min jobbstad så vore det väl rätt ok men priset är för det mesta 18-20 kronor för en enkel och dessutom serveras det i icke förvärmda koppar vilket gör att man får dricka fort som attan om man inte vill ha kallt espresso :-(

Tja om jag skulle kunna få en enkel espresso för 10 kronor i min hemby eller i min jobbstad så vore det väl rätt ok men priset är för det mesta 18-20 kronor för en enkel och dessutom serveras det i icke förvärmda koppar vilket gör att man får dricka fort som attan om man inte vill ha kallt espresso :-(

En espresso dricks ju ändå i ett svep, som en snaps nästan, så jag ser inte problemet.

avslutad210712

Gäst
En espresso dricks ju ändå i ett svep, som en snaps nästan, så jag ser inte problemet.

Problemet är att espresson är kall innan man ens hunnit till bordet med den. Att dricka min espresso kall som snaps (för snaps är väl oftast kyld) är inget för mig även om vissa kanske föredrar det.

precis, vill man dricka espresso så går man på stan till ett riktigt espresso-hak där en enkel inte kostar mer än 10kr..

...trodde att forumet handlade om uteliv...och då har man kanske inte en stad med sig i ryggan där man kan köpa sitt kaffe ;)...

Kaffe är för många nästan en religion...andra bara vill ha det för att slippa huvudvärken som annars kommer krypande på eftermiddagen (och då är kanske smaken inte prio 1). Personligen gillar jag kokkaffe på vandring och espresso på kajakturen (då vikten inte spelar så stor roll)

Har man kaffe som religion kanske man borde se sig lite om i världen och fundera om det verkligen inte finns något viktigare att bry sig om än importerade bönor.

avslutad210712

Gäst
Har man kaffe som religion kanske man borde se sig lite om i världen och fundera om det verkligen inte finns något viktigare att bry sig om än importerade bönor.

Har man kaffe som religion kanske det inte finns något viktigare.

Fast å andra sidan finns det saker som är viktigare än ALLT vi diskuterar här på utsidan så då kan vi lika gärna lägga ner utsidan, friluftsliv, slagerfestivalen, elítserien, tv, och diverse annat som EGENTLIGEN inte är så viktigt.

Har man kaffe som religion kanske det inte finns något viktigare.

Fast å andra sidan finns det saker som är viktigare än ALLT vi diskuterar här på utsidan så då kan vi lika gärna lägga ner utsidan, friluftsliv, slagerfestivalen, elítserien, tv, och diverse annat som EGENTLIGEN inte är så viktigt.

Fast å andra sidan så är det väl få som ställer upp på att säga att vi har det vi diskuterar här som religion? Eller hur? Vem säger självmant att de har friluftsliv, elitserien, tv, schlager mm som REILIGION? Att något är viktigt är en sak, att ha det som religion är en annan. För mig är friluftsliv en hobby, en avkoppling.

Jag har ju inte påstått att vi inte ska bry oss om mindre viktiga saker, men om man har ett arabicaaltare hemma så kanske, kanske man borde se om det inte finns andra saker i livet.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Simiir Trail Toes salva, nån liknande produkt? Utrustning allmänt 0

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg