Hur menar du nu???Fast å andra sidan finns det saker som är viktigare än ALLT vi diskuterar här på utsidan
/Håkan
Hur menar du nu???Fast å andra sidan finns det saker som är viktigare än ALLT vi diskuterar här på utsidan
Just det, svenska bönor är inte heller så dumma;-)
Raskesven
Fast å andra sidan så är det väl få som ställer upp på att säga att vi har det vi diskuterar här som religion? Eller hur? Vem säger självmant att de har friluftsliv, elitserien, tv, schlager mm som REILIGION? Att något är viktigt är en sak, att ha det som religion är en annan. För mig är friluftsliv en hobby, en avkoppling.
Jag har ju inte påstått att vi inte ska bry oss om mindre viktiga saker, men om man har ett arabicaaltare hemma så kanske, kanske man borde se om det inte finns andra saker i livet.
Hur menar du nu???
/Håkan
Har man kaffe som religion kanske man borde se sig lite om i världen och fundera om det verkligen inte finns något viktigare att bry sig om än importerade bönor.
OK OK, jag vet ju att det finns språkpoliser här, så vi säga så här;
Kaffe är -för somliga- en stor njutning ute i fält. Något som de ägnar stor tid till, ända i minsta detalj. För dessa människor är inte snabbkaffe ett alternativ.
Nöjd??
Nej!
Jag som just började känna mig religiös.
Men har någon överhuvudtaget påstått att det som diskuteras här på utsidan är någon form av religion? Kan visserligen ha missat något inlägg i den här tråden men var det inte du som drog den parallellen först? Ber om ursäkt om jag har fel i det.
Nej, det var peifen, så ursäkten är godtagen. Alltså var det du som först drog paralellen från kaffereligionen till friluftsutstyr.
Varför inte köpa en vanlig mokkabryggare betydligt billigare går jatt använda på fältköket
Någon som provat ?
Finns ju en del variationer på det här temat. Nescafé Mockabryggare etc. Vikt på den här varianten?
Thure
Observera att denna använder kaffepads.
Dessa har jag dålig erfarenhet av här i Tyskland. Det mesta kaffe som finns i dessa smakar f_n.
Hm. Blir det rätt tryck? Rätt temperatur? Kanske framför allt, hur länge blir trycket bra? Efter några cykler kanske nåt börjar bli lite slitet. Är inte 16 bar rätt mycket?
Är det värt 1200 kr för halvbra espresso när en billig mokkabryggare ger rätt bra dito? Jag är väldigt skeptisk Ute på tur sänks mina krav också, det finns snabbkaffe som är helt acceptabelt efter några dagars vandrande.
När jag läser såna här trådar är jag riktigt glad att jag normalt inte dricker kaffe.
Tänk vad mycket enklare livet blir!
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Trail Toes salva, nån liknande produkt? | Utrustning allmänt | 0 |