Jag tror att det är Lill-Mittåkläppen vi ser i bildVi tar en ledtråd. Fjället vi ser i mitten är lillebror till ett mycket känt fjäll i området.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Beror såklart på var man mäter ifrån30 mil söderut från Västerbotten hamnar vi ju i trakterna rundt Grövelsjön.
Så utan att får det riktigt ihop gissar jag att vi ser Lillvätteshågna i mitten men oklart varifrån.
Henning
Vi ska lite norrut, vi är kvar i Härjedalen sen förra bilden.
Och där kom rätt svar! Snyggt!Jag tror att det är Lill-Mittåkläppen vi ser i bild
Jag står i dalen mellan Stor-mittåkläppen och Stor-Axhögen.
Min Karta
Kul! Stor-Mittåkläppen är en fin topptur i sin enkelhet.Och där kom rätt svar! Snyggt!
Jag står i dalen mellan Stor-mittåkläppen och Stor-Axhögen.
Min Karta
Vad heter vattendraget vi ser här?
Helt rätt!Kan vara Ballinjohka, lagom vandring dit för barn
Det ser ut att kunna vara en bild från Härjedalen. Är det svansjön vi ser? Det ser inte riktigt rätt ut, men det är ju en plats att börja gissa på.Okej, tar en till bild för att hålla igång tråden, vad heter den här sjön:
Visa bilaga 43031
Bra gissning! Det är väldigt nära Svansjön. Bilden är tagen inne i Norge men sjön ligger i SverigeDet ser ut att kunna vara en bild från Härjedalen. Är det svansjön vi ser? Det ser inte riktigt rätt ut, men det är ju en plats att börja gissa på.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg