Jag borde ha tittat lite mer på vattendraget såklart. Då går vi söderut, till Görälvsbron.Visst är det Södra Kungsleden jag menar. Begreppet används av Länsstyrelsen Dalarna och av turistbyråerna samt går dessutom att läsa på vägvisarna längs leden i Dalarna. Som jag förstått saken avses sträckan från Högfjällshotellet i Sälen via Grövelsjön till Storlien i Jämtland. Dock tror jag att begreppet inte är riktigt accepterat av alla och därför inte så välkänt.
Nej, det är inte den bron du anger. Det här vattendraget är betydligt större.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Nu blev det helt rätt, bravo! Görälven rinner ihop med Fulan några km längre österut och bildar då Västerdalälven. Ny bild, varsågod!Jag borde ha tittat lite mer på vattendraget såklart. Då går vi söderut, till Görälvsbron.
Tackar.Nu blev det helt rätt, bravo! Görälven rinner ihop med Fulan några km längre österut och bildar då Västerdalälven. Ny bild, varsågod!
Vart är denna bilden tagen?
Bilagor
Härjedalen?
Jomenvisst har du prickat rätt gällande landskap. Men vart i Härjedalen befinner vi oss blir nästa fråga?Härjedalen?
Senast ändrad:
Jag tycker jag känner igen mig. Så jag tror du står på Anåfjället och blickar öster ut mot Blåstöten.Jomenvisst har du prickat rätt gällande landskap. Men vart i Härjedalen befinner vi oss blir nästa fråga?
Min Karta
Helt riktigt. Varsågod. Ny bild.Jag tycker jag känner igen mig. Så jag tror du står på Anåfjället och blickar öster ut mot Blåstöten.
Min Karta
Kul! Anåfjället är mitt hemmafjäll som jag blickar ut över varje dag från mitt hus.
Var är vi nu?
Var är vi nu?
Nej, vi ska en 30 mil söderut.Någon stans i Västerbotten?
Mvh RN
Vi tar en ledtråd. Fjället vi ser i mitten är lillebror till ett mycket känt fjäll i området.Nej, vi ska en 30 mil söderut.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg