Smuolevagge?Stämmer bra
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Tyvärr felSmuolevagge?
Helt rätt Henning, det gör man inte!Inte så svårt om man använder bildsökning med din första bild i den stora sökmotoren (aka Google) men der "gör" man ju inte
De som går Gröna bandet har ju rätt stora möjligheter att välja färdväg, men över den här bron passerar de aldrig.
Skulle det kunna vara längs Södra kungsleden, och då bron som ligger mellan riksröse 126A och byn (om det räknas som by) storbro?Leden som passerar här har alltså ett eget namn, som dock inte står utsatt på Lantmäteriets karta. Namnet antyder att det även finns en nordligare variant, som är mer känd.
För övrigt så är jag förvånad över att Södra kungsleden inte verkar vara utmärkt längre. Jag har för mig att den har varit det tidigare.
Visst är det Södra Kungsleden jag menar. Begreppet används av Länsstyrelsen Dalarna och av turistbyråerna samt går dessutom att läsa på vägvisarna längs leden i Dalarna. Som jag förstått saken avses sträckan från Högfjällshotellet i Sälen via Grövelsjön till Storlien i Jämtland. Dock tror jag att begreppet inte är riktigt accepterat av alla och därför inte så välkänt.Skulle det kunna vara längs Södra kungsleden, och då bron som ligger mellan riksröse 126A och byn (om det räknas som by) storbro?
För övrigt så är jag förvånad över att Södra kungsleden inte verkar vara utmärkt längre. Jag har för mig att den har varit det tidigare.
Nej, det är inte den bron du anger. Det här vattendraget är betydligt större.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg