Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Kanske ett nytt perspektiv på denna topp, vilken?
Jo, har sett att det varit tyst. Tidigare när jag lagt in vad jag trott varit knepiga bilder har rätt svar kommit häpnadsväckande snabbt, men den här gången blev det kanske för mycket.Får väl gissa för att hålla tråden i liv. Ser lite ut som om du är på väg upp på Gåsen.
/ Stefan
Ditt svar är inte rätt. Så nu får det bli ett par ledtrådar: Det här är en topp av flera på samma berg. Bilden är tagen på nära håll från öster, vilket nog är ovanligt.
Östra bunnerstöten kanske?Jo, har sett att det varit tyst. Tidigare när jag lagt in vad jag trott varit knepiga bilder har rätt svar kommit häpnadsväckande snabbt, men den här gången blev det kanske för mycket.
Ditt svar är inte rätt. Så nu får det bli ett par ledtrådar: Det här är en topp av flera på samma berg. Bilden är tagen på nära håll från öster, vilket nog är ovanligt.
Vi ska norrut. Här från en ny vinkel. Man kan tro att det är en vårbild, men det är en varm högsommardag.Östra bunnerstöten kanske?
Inte från Kungsleden. Det finns en led som passerar berget, men bilden är inte tagen därifrån.Jag upplevde något liknande en gång och såg ungefär likadant ut när jag vandrade på Kungsleden. Nästan våraktigt. Fast jag tror att jag vandrade åt andra hållet. Jag tror att du är på väg uppför Tjäktjapasset. Så den första bilden borde toppen heta Tjäktjatjåhka.
Det här blev verkligen ingen succé. Vill förkorta lidandet i tråden med att visa en toppbild från samma berg, samma dag. Kameran riktad mot sydost. Nu är det väl dags för ett nytt bidrag?
Jiegŋáffo? Med Råvejávrre nedanför, Tarrekaisemassivet och Stájggá i Fjärran.
Precis så. Det är södra toppen, 1840. Varsågod, ny bild!Jiegŋáffo? Med Råvejávrre nedanför, Tarrekaisemassivet och Stájggá i Fjärran.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | |
|
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar