Gissa position

Rätt svar! Jag står på Gogicohkka 1170 m, "Kåge", Nikkaluoktas byfjäll, det kommer en stig från byn till Govggenjunni. Om man har redan gått leden i Laddjuvaggi och via Cievrralahko, är det ett alternativ att börja vandringen via Kåkittjårro ryggen, en smidig väg till kalfjället. Här kartbild och 2 till bilder:
Gogicohkka.jpg
IMG_0126.JPG
IMG_0127.JPG

Nästa bild, var så god!

Kul! ja en väldigt fin väg på vintern också.
Ok ny bild, svårt att välja. Så roligt grupp som får mig att kolla igenom massa bilder, och framförallt se alla era bilder!

Så, på foten av vilket fjäll gick denhär stora lavinen 2018?

Bilagor

• IMG_1651.JPG
    IMG_1651.JPG
    2.6 MB · Visningar: 138
Jag vet (Tror jag, bara 99.9% säkert) men har ont om bilder därför lösar jag inte.
Vilken datum tog du bilden? Jag var där 16. och 17. mars, då utan lavin, men risken fanns...

Henning

12 april tror jag, hemskt mycket laviner hela den vintern!
eftersom du vet till 99.9% så vinner du moraliskt, men fint att du lämnar över till annan gissare! Så upp till andra att gissa rätt!
lite fler ledtrådsbilder:

Bilagor

• IMG_1655.JPG
    IMG_1655.JPG
    2.5 MB · Visningar: 106
  • IMG_1628.JPG
    IMG_1628.JPG
    2.6 MB · Visningar: 104
Jag tycker mig känna igen terrängen strax väster om Nallostugan. Så fjället du frågar efter kanske är Nállu?

Sen tycker jag man får gissa även om man inte har någon lämplig bild att lägga ut. Det ger ju chans för fler att visa sina fjällfoton. Och även jag har dåligt med bilder.......

jajemen nallo! ett väldigt svagt snötäcke hela säsongen 2018 med många skidåkarutlösta laviner. vi var extremt återhållsamma men endå satte en i min grupp igång dendär lavinen, trots att lutningen där vi åkte var under 30grader brant. tyvärr var det en person som omkom i en annan lavin bara en vecka innan på fjället i bakgrunden på första bilden.

och ja du har rätt swift det är kul om folk gissar på! och sen ge nästa bild till nån annan om en inte har nån rolig bild tillgänglig. men gulligt av henning k att ge vidare gissninsmöjligheten också!
ni får två bonusnallobilder från den turen, och sen får swift lägga nästa bild eller ge möjligheten till nån annan.

Bilagor

• IMG_1659.JPG
    IMG_1659.JPG
    2.7 MB · Visningar: 84
  • IMG_1624.JPG
    IMG_1624.JPG
    2.8 MB · Visningar: 83
Tack, läckra bilder du visar! Man blir sååå sugen på en vårvintertur. Henning och jag väljer att lämna fältet öppet den här gången, hoppas någon annan vill bidra till den här roliga och lärorika tråden!

Har varit fascinerad av kartor från fem års ålder o av fjäll/berg från tidiga tonåren. Troligen har de myckna kartstudierna lärt mig att se i relief, ser alltså kammar, dalar o formationer o inte enbart en massa höjdkurvor. Kommer väl till pass när en planerar turer utanför allfar-stråken. Mera toppar nu. Vad heter fjället i bildens mitt?
IMG_0451 (3).JPG

Tror att det är Unna Ruškkaš, med Siŋŋivággi i förgrunden. Fotot bör därmed vara taget från Vierranvárri eller Duolbagorni.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg