Gissa position

Trevligt, men det vore roligt om fler personer ville gissa. Man måste inte veta svaret för att skriva ett förslag! Vet man inte platsen kan man alltid gissa på landskap, eller i detta fall, vilken känd led vi är i närheten av. På det viset kan vi närma oss svaret successivt.

Här kommer en ny bild, vilken sjö ser vi?

Foto0391.jpg
 
Hmm, håller med dig Per men samtidigt så är ni så duktiga att avvaktar man enbart lite så kommer rätt svar
Nåväl jag gissar på att du är kvar i samma område och att vi tittar ut över Rádujávri från syd mot norr, och norr om Alisjávri
 
Tror att Dania knep den men om det mot förmodan skulle vara fel slänger jag iväg en chansning jag trillade över på lantmäteriets kartor. Jag tror alltså att vi står norr om sjön Råvejávrre med blick söderut. Bifogar länk till position nedan. Om jag har fel (vilket jag troligtvis har) kan vi väl komma överens om att det i alla fall var något likt? Rent sjömässigt...

 
Hmm, håller med dig Per men samtidigt så är ni så duktiga att avvaktar man enbart lite så kommer rätt svar
Nåväl jag gissar på att du är kvar i samma område och att vi tittar ut över Rádujávri från syd mot norr, och norr om Alisjávri
Tack för ditt genmäle och din gissning! Även jag tycker att terrängen påminner om Alisjávri, men nej, vi ska en bra bit söderut.
 
Tror att Dania knep den men om det mot förmodan skulle vara fel slänger jag iväg en chansning jag trillade över på lantmäteriets kartor. Jag tror alltså att vi står norr om sjön Råvejávrre med blick söderut. Bifogar länk till position nedan. Om jag har fel (vilket jag troligtvis har) kan vi väl komma överens om att det i alla fall var något likt? Rent sjömässigt...

Visst liknar det Råvejávrre eftersom gissningen är helt rätt! Varsågod, din tur att lägga ut en bild!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar