Snyggt! Helt riktigtGissar på grytan vid Skarsfjället?
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Mina "hemmafjäll"
Vi fortsätter på temat sjö. Var hittar vi denna?
*Edit...Bilden var för stor. Lägger in en mindre variant också som komplement.
Visa bilaga DSC_4681.JPG
*Edit...Bilden var för stor. Lägger in en mindre variant också som komplement.
Visa bilaga DSC_4681.JPG
Senast ändrad:
Mina "hemmafjäll"
Ledtråd - Sjön ligger endast en lång drive från en av vår mest kända leder.
Det var en bra ledtråd! Då gissar jag att vi är nära Kungsleden mellan Abiskojaure och Alesjaure, vid stigkorsningen nordväst om Ribakluokta.Ledtråd - Sjön ligger endast en lång drive från en av vår mest kända leder.
Helt riktigt! Snygg jobbat! Magiskt ljus den sommarnatten vi var där. Nästa bild!Det var en bra ledtråd! Då gissar jag att vi är nära Kungsleden mellan Abiskojaure och Alesjaure, vid stigkorsningen nordväst om Ribakluokta.
Trevligt, men det vore roligt om fler personer ville gissa. Man måste inte veta svaret för att skriva ett förslag! Vet man inte platsen kan man alltid gissa på landskap, eller i detta fall, vilken känd led vi är i närheten av. På det viset kan vi närma oss svaret successivt.
Här kommer en ny bild, vilken sjö ser vi?
Här kommer en ny bild, vilken sjö ser vi?
Tror att Dania knep den men om det mot förmodan skulle vara fel slänger jag iväg en chansning jag trillade över på lantmäteriets kartor. Jag tror alltså att vi står norr om sjön Råvejávrre med blick söderut. Bifogar länk till position nedan. Om jag har fel (vilket jag troligtvis har) kan vi väl komma överens om att det i alla fall var något likt? Rent sjömässigt...
Tack för ditt genmäle och din gissning! Även jag tycker att terrängen påminner om Alisjávri, men nej, vi ska en bra bit söderut.Hmm, håller med dig Per men samtidigt så är ni så duktiga att avvaktar man enbart lite så kommer rätt svar
Nåväl jag gissar på att du är kvar i samma område och att vi tittar ut över Rádujávri från syd mot norr, och norr om Alisjávri
Visst liknar det Råvejávrre eftersom gissningen är helt rätt! Varsågod, din tur att lägga ut en bild!Tror att Dania knep den men om det mot förmodan skulle vara fel slänger jag iväg en chansning jag trillade över på lantmäteriets kartor. Jag tror alltså att vi står norr om sjön Råvejávrre med blick söderut. Bifogar länk till position nedan. Om jag har fel (vilket jag troligtvis har) kan vi väl komma överens om att det i alla fall var något likt? Rent sjömässigt...
Det liknar väldigt mycket östra stranden av den lilla sjön strax öster om Vassalaomijavri, med utsikt mot Sielmmacohkka.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg