Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Jag tycker det ser ut som Unna Stuollo, kan det stämma?
Ja, Unna Stuollo är rätt svar, i Sarek vid den östligare Jiegnavagge. Nästa bild, var så god!
Nej, tyvärr .... Vi ska söderut, och bildriktningen är ganska nordlig.Hm, kan tänka mig flera platser som liknar denna. Men jag prövar med dalgången längs Aliseatnu. Tanken är då att du står mellan Siellacohkka och Hongá och tittar mot sydost.
Håller med om att det är liknande terrräng där, men nej, nu ska vi längre norrut.Då försöker jag med Miehttjevagge (nordost om Sulitelma).
Här kommer en bild lite längre fram mot tvärdalen, vad heter den?
Bilagor
avslutad210712
Gäst
Hm, kan tänka mig flera platser som liknar denna. Men jag prövar med dalgången längs Aliseatnu. Tanken är då att du står mellan Siellacohkka och Hongá och tittar mot sydost.
Nu må jag framstå som en idiot men är det så att det är tvärtom. Du är på väg ner från Mårmapasset mot Aliesätno
Förstår hur du tänker, och terrängen är liknande, men nej, nu ska vi längre söderut.Nu må jag framstå som en idiot men är det så att det är tvärtom. Du är på väg ner från Mårmapasset mot Aliesätno
Tror att du är i den västligare Jiegnavagge i Sarek, och tittar ner mot Sarvesvagge?
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg