Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Ja, det liknar mycket vyn på Luohttolahko, men nej, det är inte rätt, vi ska norrut. Bilden är tagen åt väst.
avslutad210712
Gäst
Katterjaure
Spännande ledtrådar och jag har förstås nya idéer. Jag gissar att din första ledtrådsbild visar en vy mot Akkajaure där vi ser Sarekfjällen till höger och Kallaktjåkkå till vänster. Din första lägerbild är alltför anonym, men den andra kan visa Rautåives brant i dimman. Möjligen kommer du norrifrån och har tagit gissningsbilden vid vadstället över Rikkejåhkå. Har jag kommit närmare gåtans lösning?
Nu är du nära! Akkajaure är korrekt, Kallaktjåkka också, men det är Ahkka till höger. Det är faktiskt Rautåive i de båda lägerbilder. Men jag söker inte en jokk utan isig lilla sjö.
En namgiven isig liten sjö hittar jag mellan Rikkekjåhkå och Valldajåhkå vid Nordkalottleden, nämligen Jiegnajavrasj Den första bilden är mot dalen med Jiegnajavrasj. Vi vandrade längs Norkalottleden söderut, vädret började bli riktigt dålig just då med moln som kom från väst. Jag tycker att Swift har så gott som löst gåtan och ger kredit åt honom av flitig gissandet. Nästa bild, var så god!
Senast ändrad:
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg