Gissa position

avslutad210712

Gäst
Nu blev jag lite ställd eftersom jag inte hittade Marsivagge på kso. Men hederlig googling gör att jag tror att Marisvagge ligger i Västerbottens län och då kan jag säga att vi skall norrut. Finns det flera Marsivagge så får jag omvärdera min ledtråd.

[ändrat]

Marsivagge inte Marisvagge

Mársevággie (som det stavas på kartan) var min första tanke också, men jag fick det inte alls att stämma med kartbilden.

Eter att ha tittat på lite andra platser där jag vet att det finns stora istidsavlagringar så hittade jag Vealevuomos strax söder om Rautasjaure, inte så långt från min senaste bild.

avslutad210712

Gäst
Mársevággie (som det stavas på kartan) var min första tanke också, men jag fick det inte alls att stämma med kartbilden.

Eter att ha tittat på lite andra platser där jag vet att det finns stora istidsavlagringar så hittade jag Vealevuomos strax söder om Rautasjaure, inte så långt från min senaste bild.

Helt rätt.

Då fortsätter vi med att identifiera den lilla namngivna topp som finns mitt i den här bilden:

Bilagor

• mfhfgpoigh.JPG
    mfhfgpoigh.JPG
    53.7 KB · Visningar: 397
Många vandrar rakt igenom bilden på andra sidan toppen. Eftersom den är rätt obetydlig så är det nog inte så många som lägger märke till den, men sjön vi ser till höger kan dessa vandrare omöjligen missa...

Fin bild på Sitojaure. Kände igen mig för här har jag gått omkring februaridagar och sökt fjällripor....

Det kan vara vackert i fjällen även om det regnar. Var tältar vi?

Bilagor

• 20543597_10154508851495670_284673399735237161_o.jpg
    20543597_10154508851495670_284673399735237161_o.jpg
    19.6 KB · Visningar: 289
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg