Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
avslutad210712
Gäst
Nu blev jag lite ställd eftersom jag inte hittade Marsivagge på kso. Men hederlig googling gör att jag tror att Marisvagge ligger i Västerbottens län och då kan jag säga att vi skall norrut. Finns det flera Marsivagge så får jag omvärdera min ledtråd.
[ändrat]
Marsivagge inte Marisvagge
[ändrat]
Marsivagge inte Marisvagge
Mársevággie (som det stavas på kartan) var min första tanke också, men jag fick det inte alls att stämma med kartbilden.
Eter att ha tittat på lite andra platser där jag vet att det finns stora istidsavlagringar så hittade jag Vealevuomos strax söder om Rautasjaure, inte så långt från min senaste bild.
Eter att ha tittat på lite andra platser där jag vet att det finns stora istidsavlagringar så hittade jag Vealevuomos strax söder om Rautasjaure, inte så långt från min senaste bild.
avslutad210712
Gäst
Mársevággie (som det stavas på kartan) var min första tanke också, men jag fick det inte alls att stämma med kartbilden.
Helt rätt.
Kan det var så enkelt som Doaresoajvve?
Det är nästan precis så enkelt, men inte rätt...
Tjiraksjnjurttje?
Nu blev det rätt!
avslutad210712
Gäst
Sydöstra stranden av Ikkesjaure
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg