Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Är det Slugga längst till höger som syns?
Liknande form som Slugga, men det är fel. Det här är en annan utpost.
Calle
Jag gissar att vi ser Pältsan från sydost, dvs med fotoriktning nordväst. Kanske står du vid sjön Gobmejávri?
Helt rätt!
Det fjäll som Veni tyckte liknade Slugga är Bárrás som ligger på norska sidan och ofta får vara bakgrund på foton från Treriksröset.
Stafettpinnen är din Per!
Calle
Jag gissar på Viejejåhkå. Jag dristar mig till att precisera till 880-metersnivån.
Du har hittat helt rätt, Tore! Nivån är dock något lägre, ca 850 m. Här i Viejejåhkå finns flera fina kanjonsträckor. En trevlig och lättvandrad dal.
Ny bild!
Då har jag ju passerat där! Jag kom in i Viejevágge på 879-metersnivån men gick aldrig upp till kanjonbildningen på 880 meter och tänkte därför att bilden var därifrån. Håller med om att det är en trevlig vagge.
Här kommer en bild från 1980 från en inte lika trevlig vagge. Den bro som funnits fanns inte längre men finns numera. Vilken vagge?
Här kommer en bild från 1980 från en inte lika trevlig vagge. Den bro som funnits fanns inte längre men finns numera. Vilken vagge?
Bilagor
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg