Rätt!
Tänkte förklara mina ledtrådar:
Bra jobbat, ny bild!
Fuling? Tja om du säger det så... Det är märkligt hur en linje på ett papper också kan bli en mental gräns i våra hjärnor... Visst är det Ovrevaartoe fotad från vägkanten en dryg km väster om riksgränsen.Hittar inga stup som motsvarar beskrivningen, om inte...
...har du gjort en fuling och åkt ett par kilometer in i Norge? Är det möjligen Ovrevaartoe det handlar om?
Tänkte förklara mina ledtrådar:
Det är alltså inte min bror jag syftar på utan "lillebror" Norge (och som i sin tur kallar oss "søta bror").Hos brorsan...
På bilden syns östra ingången till den grotta som bildar en naturlig bro för vägen mellan Stora Blåsjön och Røyrvik över Rennselelva. Den som kör längs med vägen ser inte ens att vattendraget passeras här.... Den här grottan tjänstgör som en naturlig bro över ett vattendrag:
Ytterligare en referens till att vi har passerat [riks]gränsen [från Stora Blåsjön].Kära Gissa Positions-gissare, nu tycker jag nästan att ni har passerat gränsen till lathet. Ni vet redan att ni ska leta i närheten av Stora Blåsjön och det finns inte många toppar med en rejäl brant att välja på i dessa trakter. Kolla Lantmäteriets karttjänst, lycka till!
Bra jobbat, ny bild!