Gissa position

Nej, men Västerbottens län finns ganska nära. Några km längre fram finns det grottor. Den här grottan tjänstgör som en naturlig bro över ett vattendrag:

Bilagor

• 73_liten.jpg
    73_liten.jpg
    69.6 KB · Visningar: 361
Nej, vi är inte i eller nära Norbottens län. Den här toppen är drygt hundra meter högre än Báktek i Pieljekaise nationalpark.

Kära Gissa Positions-gissare, nu tycker jag nästan att ni har passerat gränsen till lathet. Ni vet redan att ni ska leta i närheten av Stora Blåsjön och det finns inte många toppar med en rejäl brant att välja på i dessa trakter. Kolla Lantmäteriets karttjänst, lycka till! :)

Ok! Jag drar till med en gissning: Storfjället? :)

Mvh
Malin

Om jag får våga ett nytt försök:
Stormyrfjället strax nordväst om Leipikvattnet, där kanske brorsan bor?

Ingen gissning är rätt men alla är nära. Om man mäter avstånden till var och en av era gissningar från Stora Blåsjön (mer exakt från ICA i som ligger vid vägkorsningen i Stora Blåsjön) och sedan listar era gissningar efter avståndet till ICA så skulle det rätta svaret hamna mellan Malins gissning (Storfjället) och Lorenz andra gissning (Stormyrfjället). Den gissning som däremot ligger geografiskt närmast det rätta svaret är Malins gissning.

Sökt bergknalle har ett rejält stup som på kartan ser högre ut än någon av era gissningar.

Hoppas att ni förstår mitt resonemang och att det inte är förvirrande.

Hittar inga stup som motsvarar beskrivningen, om inte...

...har du gjort en fuling och åkt ett par kilometer in i Norge? Är det möjligen Ovrevaartoe det handlar om?

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg