Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Vinterbild
Ok, ja jag tyckte att jag kände igen det, har varit mycket uppe i Klimpfjäll.
Här kommer nästa bild: På vilket fjäll står jag och har denna vackra utsikt ifrån?
Nästan.
Det är Stöken.
Kortet taget från Saxnäsgården.
Ok, ja jag tyckte att jag kände igen det, har varit mycket uppe i Klimpfjäll.
Här kommer nästa bild: På vilket fjäll står jag och har denna vackra utsikt ifrån?
Bilagor
Blåhammaren?
Härjångsfjällen med gåsen till vänster utanför bild?
Vi ska mycket längre norrut. Nere i dalen är det en sjö, jag tror att många här på forumet har vandrat här i området på sommaren, och en del har nog tagit en sväng förbi på vintern också. 😊
Så, vilket fjäll står jag på?
Kan det vara Cievrracohkka som du står på och dalen nedanför skulle i så fall vara Laddjuvaggi?
Hej! Nej det är det inte. Men, nu är vi i alla fall på rätt kartblad (men på andra sidan, om du har ett dubbelsidigt kartblad). Vi ska lite mer norrut. Fotot är taget rakt söderut från fotostället, som är på en sadel österut från fjället.
Här kommer en till bild på själva fjället som jag står på.
Bilagor
Lite ledtrådar
Ok, här kommer lite mer ledtrådar. Jag trodde att det här skulle vara superlätt, så därför har jag kommit med så knapphändig information. Men jag kanske lurade mig själv lite där, eftersom det är så självklart för mig, så tänker jag att "alla andra" säkert också kan det här , jag ber om ursäkt för det.
Jag ska upp till fjällen imorgon och åka skidor, så jag vill ju gärna lösa det här idag.
Själva fjället som jag står på är känt bland toppturare på skidor, ligger i ett område där många brukar vandra på sommaren. Fjället ligger väl lite på gränsen till om det är högt eller lågt, i alla fall ligger trädgränsen väldigt lågt ner i dalen, knappt så att det finns några träd här. I grannbyn finns det nog fler björkar än här.
Om man tittar i ost-nordostlig riktning från min placering på fjället så har man den här utsikten:
Så, vilket fjäll är det som jag står på?
Ok, här kommer lite mer ledtrådar. Jag trodde att det här skulle vara superlätt, så därför har jag kommit med så knapphändig information. Men jag kanske lurade mig själv lite där, eftersom det är så självklart för mig, så tänker jag att "alla andra" säkert också kan det här , jag ber om ursäkt för det.
Jag ska upp till fjällen imorgon och åka skidor, så jag vill ju gärna lösa det här idag.
Själva fjället som jag står på är känt bland toppturare på skidor, ligger i ett område där många brukar vandra på sommaren. Fjället ligger väl lite på gränsen till om det är högt eller lågt, i alla fall ligger trädgränsen väldigt lågt ner i dalen, knappt så att det finns några träd här. I grannbyn finns det nog fler björkar än här.
Om man tittar i ost-nordostlig riktning från min placering på fjället så har man den här utsikten:
Så, vilket fjäll är det som jag står på?
Bilagor
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg