Gissa position

Kan kanske inte påstå att detta är någon övre del av björkskog utan mer mitt i. Brotyperna verkar du ha bättre koll på än jag, visst är vi i Västerbottens län.

Bron kunde vara den vid Rävfallsstugan men det stämmer inte med bild 1.
Gissar på det ändå så vi kommer iväg från stationen... :)

Edit: Och då är alltså vattendraget Vindelälven

Bron kunde vara den vid Rävfallsstugan men det stämmer inte med bild 1.
Gissar på det ändå så vi kommer iväg från stationen... :)

Edit: Och då är alltså vattendraget Vindelälven
Nej, du har klivit på fel tåg som har tagit dig ganska långt ifrån sökt plats. Faktum är att sökt vattendrag har en helt annan destination än vad Vindelälven har.

Helt rätt! Första bilden är tagen från yttersta spetsen där Daarnegenjohke rinner ihop med Vapstälven. Kanske dags att börja snåla på ledtrådarna? Ny bild!

Jag har tittat på den här platsen tidigare men förstod då inte hur vattnet rann......... En utmärkt bildgåta, tycker jag.

Här kommer ett höstmotiv, inte så svårt gissar jag.

Bilagor

• 010.jpg
    010.jpg
    72.6 KB · Visningar: 371
Rätt gissat, eller snarare konstaterat!

Bilden är tagen längs leden strax norr om Vålåstugorna i riktning NNV. Hösten är en fin årstid i fjällen. Ny bild!

Ser ut att vara kalfjäll åtminstone vid det nära vattnet, samt att vi är i ett område med ganska branta och höga fjäll, om än inte "extremt". En jättechansning då med stor risk att vara helt ute och cykla, fotot taget ovanför Alisätno/Bieggaluoppal där man skymtar Rautasjaure.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg