Gissa position

#9009 kunde kanske föreställa Apelsinklyftan som man kommer upp i när man går norrut från Marsliden. Men bilden som frågan gäller liknar ingenting av vad som ligger österut - tycker iaf jag... :)
Nåväl. Min gissning får bli att vi ser sydsidan av Gakkangaise i Marsfjällen.
Nej, det är inte rätt, däremot...
Men vänta nu, ser vi inte här Bullerbäcken nerifrån myren i Matsdal?
...är detta rätt. Visst är det dalgången med Bullerbäcken som kan skymtas på #9009. Namnet på platsen skulle jag dock vilja få till Kanan, Matsdal kallas väl främst byn i början på dalgången? Myren på bilden är en liten myr mitt i byn ca 300m efter vändplatsen. På #9002 ses dalgången västerut och på #9011 ses Kananskullen och Gealtangietjie. Ny bild!

Visst är det dalgången med Bullerbäcken som kan skymtas på #9009. Namnet på platsen skulle jag dock vilja få till Kanan, Matsdal kallas väl främst byn i början på dalgången? Myren på bilden är en liten myr mitt i byn ca 300m efter vändplatsen. På #9002 ses dalgången västerut och på #9011 ses Kananskullen och Gealtangietjie. Ny bild!

Det beror nog på om man frågar en som bor i Kanan eller Matsdal, de senare har jag fått intrycket att de kallar hela dalen för Matsdal och ser Kanan som en "stadsdel" eller så. Det var främst Rödberget som jag tog det på, det var ett tag sedan jag gick åt det hållet, de senaste turerna i det området har gått upp mot Korpskallstjärn istället från vändplanen i Kanan.

Ny bild, var är det här:

gpmw19.jpg

Alright, är lite osäker på svårighetsgraden då detta är min debut i tråden.
Vad heter fjället?

Bilagor

• IMG_2008-2.jpg
    IMG_2008-2.jpg
    63.1 KB · Visningar: 354
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg