Omedelbart till vänster om föregående bild ser det ut så här:
Men vänta nu, ser vi inte här Bullerbäcken nerifrån myren i Matsdal?
Omedelbart till vänster om föregående bild ser det ut så här:
Nej, det är inte rätt, däremot...#9009 kunde kanske föreställa Apelsinklyftan som man kommer upp i när man går norrut från Marsliden. Men bilden som frågan gäller liknar ingenting av vad som ligger österut - tycker iaf jag...
Nåväl. Min gissning får bli att vi ser sydsidan av Gakkangaise i Marsfjällen.
...är detta rätt. Visst är det dalgången med Bullerbäcken som kan skymtas på #9009. Namnet på platsen skulle jag dock vilja få till Kanan, Matsdal kallas väl främst byn i början på dalgången? Myren på bilden är en liten myr mitt i byn ca 300m efter vändplatsen. På #9002 ses dalgången västerut och på #9011 ses Kananskullen och Gealtangietjie. Ny bild!Men vänta nu, ser vi inte här Bullerbäcken nerifrån myren i Matsdal?
Visst är det dalgången med Bullerbäcken som kan skymtas på #9009. Namnet på platsen skulle jag dock vilja få till Kanan, Matsdal kallas väl främst byn i början på dalgången? Myren på bilden är en liten myr mitt i byn ca 300m efter vändplatsen. På #9002 ses dalgången västerut och på #9011 ses Kananskullen och Gealtangietjie. Ny bild!
Ser ut som som att du har tagit dig en bit på väg upp mot Cievrralahku från Nikkaluokta. Ravinerna som vi ser klyver berget itu.
Vad heter fjället med den svarta branten?
Thure
Vad heter fjället?
Rádječohkat; fotot taget vid Allagasjávri precis ovanför Unna Allakas.
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |