Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Jag tror du är i området Vaimok - Pieskehaure - Varvek, men jag får inte ihop det närmare än så.
Rätt så långt, men...
Jag gissar att omdragningen av Nordkalottleden gäller en rasad bro och att du är på väg till Pieskhaure. Bilden är då troligen tagen på den delen av leden som är gemensam med den gamla turistleden till Sulitelma eftersom det på sträckan står två stenar som markerar leden på var sida av stigen. Själv gick jag i andra riktningen.
...detta var mitt i prick, till slut! Positionen är alltså på Muorannjunnje öster om Adámvallda, tittande åt ungefär sydsydväst. Det "högra perspektivet" är detta, fotat lite tidigare. Rekommenderar även detta hörn av fjällvärlden, som många förbiser.
Jag håller också på Norrbotten. Trodde först det var bron strax innan Vistastugan i Vistasvagge men det var fel konstruktion på pelaren upptäckte jag vid närmare granskning.
Provar att dra ännu längre norrut... gissar på att det är bron över Ballinjohka strax norr om rastplatsen på Kungsleden mellan Abiskojaure och Abisko. Du kanske är på väg tillbaka från en utflykt till "Tältlägret" som ligger 2 eller 3 km från rastplatsen, beroende på vilken av de två skyltarna på samma stolpe man tittar på ;-)
Provar att dra ännu längre norrut... gissar på att det är bron över Ballinjohka strax norr om rastplatsen på Kungsleden mellan Abiskojaure och Abisko. Du kanske är på väg tillbaka från en utflykt till "Tältlägret" som ligger 2 eller 3 km från rastplatsen, beroende på vilken av de två skyltarna på samma stolpe man tittar på ;-)
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg