Gissa position

Det är ju alldeles bredvid en nationalpark, men det blir min gissning i alla fall. Man får ju gå där med sin fyrfota vän kopplad. Kan det vara i Pallinvagge? Fotografen fotar i sydlig riktning och man ser Ballinbogichohkka och tvärdalen in till höger leder till Siellavagge (tror jag dalen heter).

Mvh
Peter P.
 
Rätt!

Det är ju alldeles bredvid en nationalpark, men det blir min gissning i alla fall. Man får ju gå där med sin fyrfota vän kopplad. Kan det vara i Pallinvagge? Fotografen fotar i sydlig riktning och man ser Ballinbogichohkka och tvärdalen in till höger leder till Siellavagge (tror jag dalen heter).

Mvh
Peter P.

Alldeles riktigt!
I Abisko natinalpark får man gå med kopplad hund längs markerade leder.
 
Gissningsvis i Sarvesvágge, med toppen 1696 i fonden. Texturen i GE stämmer tämligen väl överens med bildmotivet.

Egentligen är det inte själva toppen 1696 som syns här, utan änden på kammen, men annars var det rätt. Vattendraget i bilden är jökelbäcken från Nuortap Luohttojiegŋa och platsen där tältet står utgörs av en stor och mjuk gräs- och risplatå. Kan varmt rekommenderas, särskilt om man kommer österifrån och måste invänta lägre vattenstånd.
 
Japp, ditt antagande är riktigt. Jag lanserar omedelbart en gissning på senaste bilden: Bergväggen i förgrunden tillhör Guohperskájdde och bergen bakom tillhör Ruohtesmassivet, med Gasskatjåhkkås bergvägg till höger. Du är på väg uppför Skårvatjåhkkå, ett av Hambergs favoritberg.
 
Japp, ditt antagande är riktigt. Jag lanserar omedelbart en gissning på senaste bilden: Bergväggen i förgrunden tillhör Guohperskájdde och bergen bakom tillhör Ruohtesmassivet, med Gasskatjåhkkås bergvägg till höger. Du är på väg uppför Skårvatjåhkkå, ett av Hambergs favoritberg.

Ja du Nuukeer, du hittar rätt igen; rätt på alla punkter!

Ny bild? Det här är ju ett svårslaget fredagsnöje.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg