Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Ristacohkka-spåret höll tydligen. Tyckte jag kände igen konturerna.
Ny plats.
Calle
Klurigt!
Någonting säger mig att sjöfallsdalen väntar där bakom. I sådana fall är en gissning att det är Gássajávrre på Kassalahko vi ser.
Den här bilden fullkomligt skriker västra Padjelanta, och det det stämmer nog med ditt svar på Thomas gissning.
Men det är inte på den plats jag först hade i tankarna, sjösystemet ser inte ut så.
Nu har jag suttit med kartan och letat , hittat ett ställe som verkar troligt och det är ett område som står på min "att besöka-lista" :
Du står på nordsluttningen av Arranoajvve, fotar i riktning nord-nordväst över Arajavvre. Det som skymtar i molnen är förmodligen Reinoksfjellet i Norge.
/Hans
Men det är inte på den plats jag först hade i tankarna, sjösystemet ser inte ut så.
Nu har jag suttit med kartan och letat , hittat ett ställe som verkar troligt och det är ett område som står på min "att besöka-lista" :
Du står på nordsluttningen av Arranoajvve, fotar i riktning nord-nordväst över Arajavvre. Det som skymtar i molnen är förmodligen Reinoksfjellet i Norge.
/Hans
Rätt
Helt rätt! Det skrek västra Padjelanta och analysen är klockren!
Calle
Helt rätt! Det skrek västra Padjelanta och analysen är klockren!
Calle
Är det Vállebäcken?Nu flyttar vi oss till ett helt annat ställe. Den här jokkravinen kanske är lite svår att identifiera, men vi gör ett försök, någon har säkert stått på samma plats och känner igen detta.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg