Gissa position

Ingen som vågar en gissning?
Här syns stigen som leder förbi nedanför stenvalvet. Kanske någon som känner igen positionen nu?

Bilagor

• DSC01716.jpg
    DSC01716.jpg
    125 KB · Visningar: 612
Oj, inte hänt nåt i denna tråd på snart en vecka. Många är nog ute på fjället och tar nya bilder som vi får gotta oss åt i höst. Mitt förslag är Dromskåran i Oviksfjällen.
/ Lasse Å

Har aldrig varit vid Dromskåran men hade sett en bild därifrån i samband med någon fjällmara eller liknande som fastnade i mitt bildminnne. En sökning på nätet fick mina misstankar bekräftade.

Här kommer nästa, en drygt trettio år gammal bild! Frågan är, vilket fjäll går personen på? Pluspoäng till den som kan gissa vad han letar efter! Nej han har inte tappat nycklarna, det är en växt.

Bilagor

• noname-0075.jpg
    noname-0075.jpg
    72.8 KB · Visningar: 476
Inga gissningar, ingen ledtråd. För mig kan bilden vara tagen nästan var som helst utom kanske i de sydligaste delarna av fjällkedjan. Är det månne en sjö vi skymtar nere till vänster? Jag gissar på Norrbottens län någonstans så kanske vi får lite hjälp.

Jo, var precis på väg att lägga in ett lockbete. :)

Sjö är rätt, Norbotten är fel. Här är en mer utzoomad bild:

gp204b.jpg

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg