Gissa position

Javisst är det Tjahkelij på andra pusselbiten, position är ovanför Aktse i början på stigen mot Skirffe så det får du rätt för.
Ni är lite för duktiga i den här tråden. Trodde detta pussel skulle kunna vara ytterligare någon pusselbit...

Bra jobbat, ny bild!

Oj vad roligt! :)
Mitt första försök att gissa i den här tråden.

Jag överlåter gärna postandet av ny bild till någon annan den här gången. Är förkyld och febrig just nu.

Måste bara få kommentera: Sanslöst skickligt av Kilsbergarn!

Jag betraktade inledningsbilden som helt omöjlig.......

En andra bild, vinklad lite mer åt hö jmf med den första (kvälls-)bilden och tagen tidigare på dagen från längre ner.
(Visserligen ett skoterspår, men jag står på skidor.)

Bilagor

• IMG_0840.jpg
    IMG_0840.jpg
    27.4 KB · Visningar: 409
Jag tycker att bild nr 2 påminner om vinterleden mellan Abiskojaure och Unna Allakas, med fotoriktning österut. Skulle detta stämma så bör ju bild nr 1 vara tagen i trakten av U A, gissningsvis mot nordost.

Fotoriktningarna stämmer väl, men platsen ligger betydligt längre söderut.
Så här ser det ut när man tittar åt nordväst från den platsen bild 1 är tagen ungefär

Bilagor

• IMG_0792.jpg
    IMG_0792.jpg
    39.5 KB · Visningar: 400
Gissar vilt på den lilla ravinen några km SSO om Jakobshöjden vid Grövelsjön. Det går dock inte riktigt ihop, och jag har ingen karta just nu.

Nej, det var för långt söderut. Kul om man lyckas utmana det här forumets samlade kunskap 😉
En till bild med större panorama. Genom passet längst till höger går en skoterled.

Bilagor

• IMG_0844.jpg
    IMG_0844.jpg
    32.6 KB · Visningar: 344
Jag håller med, tycker också att vinterbilder är svåra.
Men du har gissat rätt. Det är Marsfjället!

Sista bilden tagen från Marsfjällskåtan, första och tredje lite norr om den. Ända till kåtan får skotrar åka, men ovanför/norr om den är det skoterfritt. Utsikten från fjället är fantastisk, långt att se åt alla håll.

Lämna över till Pär för nästa bild.

Jag försökte gå förbi där runt midsommar 2015, men snöförhållandena var nog nästan som på din bild så jag valde vägen nere i skogen mellan Blerikstugan och Fatmomakke istället.

Här kommer ytterligare en lite vintrig bild - också från en 'sommarvandring' om än framåt höstkanten:

Bilagor

• gkqmgodcv.jpg
    gkqmgodcv.jpg
    54 KB · Visningar: 301
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg