Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Få se lite fler kåtor nu!
Till tjänst. Här kommer nåt extra att bita i, med en bild från 41 år tillbaka. Klarar ni den kommer jag ramla av stolen.
Till tjänst. Här kommer nåt extra att bita i, med en bild från 41 år tillbaka. Klarar ni den kommer jag ramla av stolen.
Kårsavagge?
Griffeltavla får mig att tänka på vetenskapliga observationer.
Barn i skolan blir bättre tänkt.
Thure, du kom helt rätt med skolkåtan i Alesjaure. Bakgrunden i bilden med branter och snöfält ser oväntat alpin ut, särskilt som bilden är tagen i slutet av augusti.
På äldre fjällkartor fanns där en kåtasymbol och texten "Skolkåta". I senaste BD6-kartan finns symbolen kvar på samma ställe men utan text, en km nordost nuvarande läget för Alesjaurestugorna. Så själva byggnaden finns kanske kvar. Någon som vet?
På äldre fjällkartor fanns där en kåtasymbol och texten "Skolkåta". I senaste BD6-kartan finns symbolen kvar på samma ställe men utan text, en km nordost nuvarande läget för Alesjaurestugorna. Så själva byggnaden finns kanske kvar. Någon som vet?
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg