Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Jag ser granskog med spår av modernt skogsbruk, samtidigt som du står på kalfjället och tittar ner på ett reglerat vatten. Den här kombinationen finns ju inte på så många platser. En av dem är Vilhelminafjällen och Kultsjön. Skulle detta stämma så tittar vi antingen norrut mot Marsfjället eller söderut mot Borgafjällen.
Din nya bild tillför en del viktig information. Jag ser en torvinklädd sluttning, videområden men knappt någon björkskog alls. Och här tycks det vara tallen som går upp mot fjället längs ett ganska stort vattendrag. Om våra tidigare gissningar var "långt ifrån fotoplatsen" så ska vi nog en bra bit söderut. Samtidigt har jag svårt att se den här vyn i Dalarna eller i Härjedalen. Kan vi enas om Jämtland?
Kan det vara Rutsälven på andra bilden?
Jajamensan!
Eftersom vi alla vet i vilket fjällmassiv Rutsälven rinner så ger sig ju svaret på den första bilden automatiskt?
Jajamensan!
Eftersom vi alla vet i vilket fjällmassiv Rutsälven rinner så ger sig ju svaret på den första bilden automatiskt?
På första bilden är du alltså i Sösjöfjällen i närheten av Edefjället eller Blanksjön och fotar Sockertoppen och sjön Torrön. På andra bilden är du i Skäckerfjällen
På första bilden är du alltså i Sösjöfjällen i närheten av Edefjället eller Blanksjön och fotar Sockertoppen och sjön Torrön. På andra bilden är du i Skäckerfjällen
Och där kom alla detaljer. Jag sov vid Blanksjön, så den första bilden är tagen ungefär därifrån.
Bollen är din!
Känns som att det är taget ganska nära den Norska gränsen...i närheten av Sulitelma ?
Ganska nära gränsen är det men inte i närheten av Sulitelma
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg