Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Skickligt av Rickard att komma så nära! Bilden ger ju inte mycket information.......
Jag har ingen lösning men vill resonera lite. Fotoriktningen är nästan rätt, måste alltså vara nordost eller sydost. Men solen kommer ju från vänster i bild och du är nog ute dagtid, kanske på eftermiddagen. Då borde ju fotoriktningen bli nordost.
Stigen är väl en vandringsled? Jag ser förstås ingen märkning, men den verkar vältrampad. Alltså går leden också mot nordost. I så fall bör du vara norr eller söder om Stáloluokta, knappast öster därom.
Emotser dina kommentarer!
Jag har ingen lösning men vill resonera lite. Fotoriktningen är nästan rätt, måste alltså vara nordost eller sydost. Men solen kommer ju från vänster i bild och du är nog ute dagtid, kanske på eftermiddagen. Då borde ju fotoriktningen bli nordost.
Stigen är väl en vandringsled? Jag ser förstås ingen märkning, men den verkar vältrampad. Alltså går leden också mot nordost. I så fall bör du vara norr eller söder om Stáloluokta, knappast öster därom.
Emotser dina kommentarer!
Nu blev det helt rätt! Ja, bra gjort av Rickard att känna igen sig och det var nära att jag gav honom godkänt... Ny bild!Kanske jag ändå känner igen mig, du går på den gamla leden mellan Stáloluokta och Árasluokta och har kommit in i Dijddervágge. Fjället i fonden är då Álátjåhkkå.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg