Gissa position

En bit norr om Jämtland. Hittade ett område som kan stämma. I så fall har du plåtat från södra delen av Västra Vardofjället och någonstans därnere i dalen finns Åtnikstugan.

Calle

Såg ut att vara fin och varierande fjällterräng. Hur var det området att vandra i?

...och här kommer en ny bildgåta.

Calle

Bilagor

• IMGF_118.jpg
    IMGF_118.jpg
    72.4 KB · Visningar: 404
Det var väldigt fint hela vägen mellan Boxfjäll och Klimpfjäll via Arefjället. I varje fall den väg jag tog. Mestadels fjällhed och härliga stugor att sova i. Remdalen är en riktig pärla.

Vi är väl i Jämtland, antar jag. Och det där med ryggen är förstås en ledtråd. Är vi rentav i närheten av Storulvån, och Getryggen?

Rätt län. Ryggen var faktiskt ingen ledtråd, men jag tror du hittat nyckeln till lösningen av gåtan (där hade du en ledtråd).

Calle

Du har ju säkert just passerat någon dörr, frågan är vilken... Kan du ha kommit från Storådörren och fotat Storåkläppen från någonstans nedanför Blåfjället?

Det gick ju lätt när någon annan gjort grovjobbet (Tack Pelle!). Ny bild; vad heter vattendraget?

Bilagor

• 114gb1.jpg
    114gb1.jpg
    189.5 KB · Visningar: 302
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg