Gissa position

avslutad210712

Gäst
Bara för att få fart på gissningarna så gissar jag på Fierrovagge även om det känns som att bergen i bakgrunden är för små för det
 

avslutad210712

Gäst
Gick genom en dal 2012 som verkligen var tältovänlig och stenig. Känner inte riktigt igen mig men vad fasen eftersom ingen annan gissar så kör jag med

Vuoskelvagge - hårdvädersdalen som gjorde skäl för sitt namn när vi passerade
 
Nej, det er heller ikke Vuoskelvagge.

Dalen vi ser indgangen til er ikke teltvenlig, der er ikke nogen ordentlige teltpladser.

Et andet hint er at billedet er taget over en Nationalpark grænse.

Med Venlig Hilsen
Lars Hedegaard Larsen
 
Korrekt

Kan det vara östra ingången till Niehtervágge som du har fotat tro? Nationalparken är i så fall Sarek...

Ja, det er helt rigtigt - det er östra ingången till Niehtervágge. På kortet ser det lækkert ud og man håber på en teltplads ved Niehterjavrre, men det er totalt stenet :)

God weekend.

Med Venlig Hilsen
Lars Hedegaard Larsen
 
Då provar jag med...

75_liten.jpg...denna utsikt som jag hade vid ett nattlägers tandborstning och kvällsbestyr. Som så många andra nätter den här sommaren (2012) hade jag slått läger på en vändplan längs en skogsbilväg. Just den här kvällen när jag nästan hade somnat satte två orrtuppar igång att föra liv precis utanför tältet (eller vad det nu var för större hönsfåglar, jag erkänner att mina ornitologikunskaper är sämre än obefintliga...). Irriterande då men lite kul efteråt.

Vilken var min kvällsutsikt? Bonuspoäng till den som även kan pricka vilken vändplan som jag övernattade på (den finns utsatt på fjällkartan).
 
Nordväst. Jag inser att det kan vara svårt att se detaljer på en så liten bild... Lägger upp en inzoomning (om det behövs) lite senare.
 
Gissar att vi är söder om "dörrarna" (även om jag inte får ihop det...) och vändplanen vid Storåsvallen?

/Peter
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar